Olejki są naturalnymi substancjami, często pochodzenia roślinnego. Mają one różnorodne zastosowanie, a najczęściej są wykorzystywane do produkcji olejków eterycznych, czy też kosmetyków. Olejki są też stosowane w farmakoterapii i mogą wykazywać działanie przeciwzapalne bądź uspokajające. W jaki sposób przeprowadza się konfekcjonowanie olejków? Jak to wygląda w praktyce? Na te pytania odpowiadamy poniżej. Zachęcamy do lektury.
Proces konfekcjonowania olejków
Olejki są obecnie łatwo dostępne w wielu drogeriach, aptekach czy też sklepach kosmetycznych. Na co dzień wykorzystuje się je, jako substancje zapachowe, czy też produkty kosmetyczne. Często zdarza się, że ich produkcją i konfekcjonowaniem zajmują się specjalistyczne firmy, a nie sami producenci. Dzięki temu cały proces ich wytwarzania odbywa się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny.
Konfekcjonowanie jest ostatnim etapem produkcji olejków. W praktyce może ono polegać na porcjowaniu odpowiedniej ilości gotowych olejków lub pakowaniu produktów w wybrane opakowania jednostkowe, lub zbiorcze. Co więcej, podczas konfekcjonowania niezbędne jest też posortowanie olejków zgodnie z ustaloną we współpracy z klientem kategorią oraz etykietowanie. Niezwykle ważne jest, aby na etykiecie produktu znalazły się informacje, takie jak:
- data ważności,
- szczególne środki ostrożności,
- numer partii produktu,
- funkcja danego olejku.
Proces konfekcjonowania olejków to także oznaczanie nazw opakowań i umieszczanie na nich szczegółowych informacji o składzie produktu. Jedną z firm, która specjalizuje się w produkcji i konfekcjonowaniu olejków, jest fabryka aerozoli WATS.
Jak produkuje się olejki?
Proces tworzenia olejków składa się z kilku ważnych etapów. Na samym początku konieczne jest przygotowanie receptury produktu. Jest ona tworzona we współpracy z klientem oraz pod nadzorem ośrodków badawczych, dzięki czemu skład produktu jest nie tylko bezpieczny, ale też dopasowany do preferencji klienta.
Kolejnym etapem jest wybranie opakowania do olejków. Ważne jest, aby opakowanie było estetyczne i odpowiednio oznaczone. Na tym etapie niezbędny jest proces konfekcjonowania olejków, czyli etykietowania i umieszczania na nich najważniejszych informacji o produkcie.
Ostatnim etapem jest przygotowanie gotowych i oznaczonych olejków do transportu dla klienta. W tym celu konieczne jest umieszczenie olejków w kartonie lub innym bezpiecznym opakowaniu zbiorczym. Po dostarczeniu produktu do klienta może on zostać przeznaczony do sprzedaży.