Najprostsza definicja pop-up store to sklep tymczasowy, czyli taki, w którym można zrobić zakupy jedynie przez określony czas (przez kilka godzin, dni, miesięcy), po czym zostaje zamknięty lub przeniesiony w inne miejsce. Najczęściej tego typu sklepy mają charakter sezonowy, chociaż nie jest to regułą. Podpowiadamy, jakie systemy wystawiennicze sprawdzą się w przestrzeni pop-up store.
Co to są sklepy pop-up i gdzie można je znaleźć?
Osoby odpowiedzialne za aranżację sklepów pop-up stoją przed sporym wyzwaniem – z jednej strony takie wnętrza zazwyczaj są niewielkie i nieustawne, z drugiej natomiast priorytetem jest atrakcyjne zaprezentowanie asortymentu. Cechę charakterystyczną sklepów tymczasowych stanowi to, że klienci często odwiedzają je przypadkiem, w trakcie wykonywania innych aktywności, np. podczas wakacyjnego spaceru czy wizyty w galerii handlowej. Właśnie w takich miejscach – w miejscowościach turystycznych, dużych centrach handlowych, przy głównych ulicach – przeważnie można znaleźć sklepy pop-up.
Moduły wystawiennicze do pop-up store
W każdej wymagającej pod względem aranżacyjnym przestrzeni znakomicie radzą sobie stoiska systemowe zbudowane z modułów. Tego typu rozwiązania – w przeciwieństwie do tradycyjnych mebli wystawowych – elastycznie dopasowują się do wnętrza, a wszelkie modyfikacje w układzie elementów nie mają wpływu na wygląd i funkcjonalność stoiska.
Systemy modułowe można dowolnie zmieniać: dodawać nowe elementy, zmniejszać, rekonfigurować, uzupełniać o praktyczne akcesoria (m.in. wieszaki, półki, części multimedialne). Ponadto montaż, transport i przechowywanie takich systemów również nie sprawiają większych problemów, co znacząco ułatwia przygotowywanie sklepu pop-up do otwarcia i zarazem umożliwia jego szybkie zamknięcie.
Standy reklamowe w sklepach pop-up
Ważnym wyposażeniem sklepów pop-up są także różnego rodzaju standy reklamowe: pylony, kasetony, ścianki. Najlepiej zainwestować w ekspozytory posiadające wymienne wypełnienia, funkcję których mogą pełnić wkłady tekstylne (najczęściej poliestrowe) lub specjalne panele graficzne.
Pracownik Clever Frame, firmy będącej projektantem i producentem systemów ekspozycyjnych, wyjaśnia: Wymienne wypełnienia pozwalają zaoszczędzić sporo czasu, poza tym stanowią cenne narzędzie do optymalizacji kosztów. Jeśli treści umieszczone na standach przestaną być aktualne, wystarczy zamówić nowy wkład, bez konieczności kupowania kolejnych części konstrukcyjnych. Możliwość prostej wymiany wkładu poliestrowego lub paneli graficznych jest też nieoceniona w razie zabrudzenia ekspozytorów.
Inwestycja w funkcjonalne moduły wystawiennicze oraz standy reklamowe z wymiennymi wkładami to jedna z najlepszych decyzji, jakie można podjąć w związku z aranżacją pop-up store. W przypadku takich sklepów wszystkie rozwiązania muszą być starannie przemyślane – postawienie na niewłaściwe ekspozytory odbije się negatywnie na sprzedaży, a na ewentualne poprawki i zmianę koncepcji zwykle nie ma już czasu.