Sieć reklamowa Google umożliwia dotarcie do odbiorców bez żadnych barier lokalizacyjnych. Reklamy mogą wyświetlać się na całym świecie. Do dyspozycji mamy aż 35 milionów stron internetowych, a także aplikacji. Daje to możliwość zbudowania ogromnego zasięgu kampanii Google Ads dla Twojej firmy.
Dosyć istotną zaletą tworzenia kampanii w sieci reklamowej Google jest możliwość precyzyjnego wyboru odbiorców, do których chcemy dotrzeć. Wystarczy zapoznać się np. z listą zainteresowań użytkowników i wybrać te, które są najbardziej odpowiednie. Innym sposobem na kierowanie reklam jest zdefiniowanie tematów stron na jakich chcemy wyświetlić reklamę lub też możemy po prosty skierować reklamy na daną witrynę internetową czy też konkretną podstronę. Jeżeli nie mamy czasu na poszukiwanie takich witryn, wystarczy, że zdefiniujemy słowa kluczowe, w których kontekście chcemy wyświetlić reklamy. W ten sposób system reklamowy za nasz „poszuka” tych stron i wyświetli reklamy przy artykułach o danej tematyce. Należy jednak pamiętać, że im szerszego kierowania używamy (np. wg słów kluczowych) tym mniej mamy kontroli nad miejscem emisji reklam. Warto więc dodawać słowa wykluczające w kontekście, których nie chcemy brać udziału w aukcji reklamowej.
Bardzo skuteczną metodą kierowania jest wykorzystania list remarketingowych z odbiorcami, którzy w przeszłości byli na naszej stronie internetowej. Remarketing w sieci reklamowej umożliwia na wyodrębnienie spośród wszystkich użytkowników tych, którzy nasz już znają, mieli styczność z naszymi usługami lub produktami i prawdopodobnie są bardziej skłonni skorzystać z oferty. Jeżeli chcesz skorzystać z tego typu kampanii to odwiedź stronę https://lukaszwisniak.pl/
Niezależnie czy skorzystamy z kierowania wg zainteresowań, słów, tematów czy też remarketingu – możemy wykorzystać te same rodzaje reklam w sieci reklamowej. Możliwości jest wiele, a przytoczę dwa rodzaje, które są najczęściej stosowane. Pierwszym z nich są statyczne reklamy graficzne tworzone wg określonej specyfikacji. Do dyspozycji są określone rozmiary grafik, które możemy wykorzystać w kampanii. Grafika, która zostanie stworzona – będzie wyświetlana dokładnie w taki sposób. Aktualne rozmiary reklam znajdziesz pod tym adresem https://support.google.com/google-ads/answer/1722096?hl=pl
Kolejnym typem reklam są reklamy elastyczne, które same dostosowują rozmiar do danego miejsca reklamowego w witrynie wydawcy. Tworzony jest szablon reklamy, zawierający wiele wersji obrazów, nagłówków, tekstów, filmów oraz logo. Dzięki temu w prosty sposób system reklamowy tworzy wiele wersji reklam, a algorytmu uczące się wyświetlają częściej te wersje reklam, które są skuteczniejsze.
Warto przetestować zarówno reklamy statyczne jak i elastyczne i przekonać się, który rodzaj reklam sprawdza się lepiej w naszej kampanii reklamowej.