Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Przejęcie Shoplo przez Shopera, a migracja danych. Co warto wiedzieć?

migracja z shoplo
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Platforma Shoplo została wykupiona przez Shopera za 17,49 mln zł. Z czym to się wiąże dla obecnych klientów i o czym warto wiedzieć w związku z koniecznością przeniesienia sklepu?

Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu online w modelu Software as a Service (SaaS), który przejął Shoplo — trzecią najbardziej popularną platformę mającą ponad 4 700 sklepów. Ten krok zwiększa udział Shopera w rynku sklepów internetowych w modelu SaaS. 

Do tej pory Shoplo i Shoper były swoimi konkurentami na rynku, dlatego aktualne przejęcie może wiązać się z dodatkowymi udogodnieniami dla klientów i dostarczenie im jeszcze lepszych rozwiązań do prowadzenia sprzedaży online. Do 2026 roku Shoper planuje obsługiwać ponad 50 000 sklepów internetowych. W tym celu inwestuje w platformę do sprzedaży wielokanałowej umożliwiającej sprzedaż przez polskie i zagraniczne platformy handlowe i integracje z systemami CRM i ERP. Prócz tego Shoper prowadzi inne projekty z rozwiązaniami dla małych i średnich firm: nowe usługi finansowe i systemy inteligentnych rekomendacji. W planach są również nowe usługi logistyczne oraz rozszerzenie oferty usług finansowych. 

Jak wygląda migracja do Shopera? 

W związku z przejęciem Shoplo przez Shopera niezbędna będzie migracja danych sklepu na nową platformę. By ułatwić cały ten proces, został przygotowany poradnik krok po kroku, jak szybko i bezpiecznie to zrobić. Całość zamyka się w kilku prostych etapach: "Jak przenieść sklep z Shoplo na platformę Shoper?".

Dane analityczne 

Po migracji na platformę Shoper warto zadbać o odpowiednio skonfigurowaną analitykę sklepu. Ze względu na różnice między Shoplo a Shoperem mogą pojawić się błędy i problemy w zbieraniu poprawnych danych dotyczących kampanii. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest  skonfigurowanie aktualnej analityki do nowego systemu w tym: 

  • dostosowanie strony pod kątem SEO,
  • zadbanie o wyświetlanie się wszystkich produktów w kampaniach, 
  • ustawienie remarketingu,
  • sprawdzenie poprawnego przepływu danych do analityki.

Zakłada to konfigurację najważniejszych narzędzi: Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Google Search Console czy Google Tag Manager. Taka usługa dostępna jest na stronie: https://getnoticedagency.pl/zadbaj-o-analityke-ecommerce-po-migracji-z-shoplo/.

Warto tym samym nie tylko przenieść sklep korzystając z gotowej instrukcji, ale także zadbać o skonfigurowanie analityki danych, by sklep dalej przynosił świetne wyniki finansowe.