Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak w 5 krokach stworzyć własny fanpage na FB?

obsługa fanpage
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Facebook pomimo lat wciąż jest jednym z najlepiej rozwijających się narzędzi promocyjnych. Choć wielu użytkowników korzysta z niego w celach prywatnych, znajdziesz tutaj także możliwość pokazania swojej własnej firmy. Jednak do tego będzie Ci konieczny fanpage. Założenie go nie jest trudne i nie zajmie zbyt wiele czasu. Trudniejszym krokiem będzie już sama konfiguracja. Dzięki niej stworzysz prężenie działającą stronę i dopasujesz do odpowiedniej kategorii na Facebooku. A przez to wszystko przeprowadzimy Cię w naszym poradniku!

Jak założyć własny fanpage?

Najważniejszą informacją jest to, że nic nie płacisz za założenie i obsługę fanpage’a. Wydatki pojawią się dopiero, gdy będziesz promował swoje posty lub zdecydujesz się na płatną reklamę strony.

Jeśli chcesz założyć fanpage, wcale nie musisz posiadać profilu prywatnego. Na stronie głównej Facebooka klikasz „Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy”. Gdy jednak masz profil, wybierasz plusik w prawym górnym rogu, a potem opcję „Strona”. Dalej postępujesz tak samo.

Na tej stronie wpisujesz nazwę, wybierasz kategorię i uzupełniasz krótki opis działalności. Po kliknięciu „Utwórz stronę”, strona powstanie, ale to dopiero początek Twojej pracy. Czeka Cię teraz dodanie zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle oraz dokonanie prawidłowej konfiguracji informacji i danych kontaktowych. 

Jak skonfigurować fanpage?

Na początek możesz utworzyć swój pierwszy post powitalny, dzięki czemu, gdy zaczniesz zapraszać osoby do polubienia strony, nie zobaczą pustej tablicy. Warto tutaj zawrzeć przywitanie i kilka słów o tym, czego będzie dotyczyć strona.

Ważne jest przy tym, by starać się nie zapraszać znajomych. Jeśli polubią stronę, a nie będą zainteresowani jej tematyką, zyskasz „pustych fanów”, którzy nie będą reagować na Twoje dalsze działania.

Możesz także ustawić własną nazwę użytkownika, dzięki czemu zyskasz krótki i prosty do zapamiętania adres url. Opcja ta znajduje się obok zdjęcia profilowego. Po kliknięciu możesz wybrać swoją nazwę i zaakceptować. Jeśli okaże się, że będzie zajęta, powinieneś wymyślić inną. Czasami ta funkcja jest dostępna dopiero po kilku dniach działania fanpage’a.

Na koniec powinieneś uzupełnić dane na stronie. Po lewej stronie, pod statystykami znajdziesz odpowiednią opcję. Kliknij „Edytuj informacje o stronie”. To tutaj możesz wpisać:

  • Adres strony internetowej
  • Adres e-mail
  • Telefon kontaktowy
  • Godziny otwarcia
  • Lokalizację

Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli kiedy i w jaki sposób mogą się z Tobą kontaktować.

Ostatnim krokiem może być dodanie przycisku promującego, dzięki któremu odbiorcy mogą wykonać konkretną akcję, np.:

  • Obserwuj - ułatwi zaobserwowanie strony;
  • Wyświetl kartę podarunkową - wyświetli dostępne karty;
  • Złóż zamówienie - pozwoli na zamówienie jedzenia;
  • Zarezerwuj teraz - umożliwia dokonywanie rezerwacji;
  • Uzyskaj wycenę - zbiera potrzebne informacje;
  • Zadzwoń teraz;
  • Skontaktuj się z nami;
  • Wyślij wiadomość;
  • Wyślij wiadomośc na WhatsApp.

Dzięki temu korzystanie z Twojej strony będzie bardziej intuicyjne i użytkownicy będą mogli prędzej dokonać akcji, na jakiej im zależy w danej chwili. 

Podsumowanie

Jak widzisz obsługa fanpage’a nie musi być wcale trudna. Trzeba jedynie zadbać o kilka elementów, o których pisaliśmy w powyższym poradniku. Potem wystarczy dodać regularnie wpisy, odpowiadać na komentarze i wiadomości odbiorców, a czasami warto też sięgnąć po płatne reklamy, które pomogą w promocji fanpage’a, swoich produktów i usług oraz w dotarciu do większej ilości użytkowników.