© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


SEO – definicja SEO, na czym polega strategia SEO

strategia SEO
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Termin SEO, czyli Search Engine Optimization odnosi się do różnych technik, które mają na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja jest tutaj kluczowa: oznacza to dostosowanie czegoś tak, aby spełniało określone kryteria. Dlatego dobre SEO oznacza uzyskanie dobrej pozycji treści w wyszukiwarkach dla określonych słów kluczowych (keyword).

Co to jest SEO?

SEO to promocja treści w taki sposób, aby zajmowały one wysokie pozycje w wyszukiwarkach na określone słowa kluczowe. Wysoka pozycja oznacza większy ruch na naszej stronie, co przekłada się na większą liczbę leadów i ostatecznie konwersji.

SEO może być wykonywane zarówno na miejscu, jak i poza nim – oznacza to, że można zoptymalizować samą treść (na miejscu) lub promować witrynę poprzez budowanie linków i inne metody (poza miejscem). Dla firm lokalnych optymalizacja on-site ma jednak największy sens – ich głównym celem jest uzyskanie pozycji na słowa kluczowe związane z miejscem, w którym działają.

tekst SEO

Co sprawia, że tekst SEO jest dobry?

Skuteczny tekst SEO powinien mieć następujące cechy:

  • zawierać co najmniej jedno słowo kluczowe SEO spośród tych, które wybraliśmy ze względu na ich wysoki wolumen wyszukiwania i trafność,
  • przekazywać wartość strony, pomagając klientom zrozumieć, dlaczego powinni odwiedzić naszą stronę zamiast strony konkurencji,
  • opisywać, co odwiedzający znajdą, jeśli podążą za linkiem do naszej strony,
  • nie mieć błędów ortograficznych lub gramatycznych.

Co to jest long tail SEO?

Long tail SEO to strategia SEO oparta na tak zwanym długim ogonie, czyli bardziej rozbudowanych frazach, które użytkownik może wpisać w okno wyszukiwarki. Słowo kluczowe z długim ogonem składa się z trzech lub więcej słów, przy czym większość wyszukiwań składa się z trzech do czterech słów kluczowych.

Ważne jest, aby używać słów kluczowych long tail, ponieważ są one mniej konkurencyjne, co nie oznacza jednak, że będą mniej wartościowe. Ruch generowany za ich pośrednictwem będzie prawdopodobnie wysokiej jakości. Aby jednak tak się stało, musimy upewnić się, że nasza strona jest zoptymalizowana pod kątem tego typu słów kluczowych.

long tail SEO

Jak long tail SEO może pomóc?

Nawet jeśli nie jesteśmy ekspertami w SEO, posiadanie dobrze zoptymalizowanej strony internetowej jest bardzo ważne dla naszego biznesu, zwłaszcza jeśli jest to strona e-commerce lub blog. Ponadto, ponieważ te słowa kluczowe mają zazwyczaj niższy wolumen wyszukiwania, ruch generowany z nich będzie skierowany do naszych produktów i usług.

Dobre long tail SEO pozwala użytkownikom szybko znaleźć to, czego potrzebują lub chcą. Wszyscy internauci oczekują tego od każdej wyszukiwarki, po której się poruszają.

Targetowanie konkretnych fraz wyszukiwania daje pewność, że nasze strony zostaną znalezione przez odbiorców, którzy szukają informacji związanych z naszymi produktami i usługami. Gwarantuje to dotarcie do bardzo istotnych klientów znacznie tańszym kosztem niż w przypadku innych form pozycjonowania.

Dlaczego long tail SEO jest ważny?

To proste: wiele osób szuka w wyszukiwarce Google bardzo konkretnych rzeczy. Long tail SEO pomaga lepiej dotrzeć do odbiorców, a tym samym zwiększyć ruch z wyszukiwań organicznych. A to oznacza pieniądze w kieszeni. Nasze słowa kluczowe long tail SEO muszą być zawarte w treści, ponieważ dobrze napisany artykuł będzie naturalnie przyciągał tych, którzy go szukają. Słowa kluczowe z długiego ogona są również łatwiejsze do optymalizacji pod kątem SEO, więc jest prawdopodobne, że dadzą lepsze wyniki niż ich krótsze odpowiedniki. Ważne jest, aby pamiętać, że Google faworyzuje strony z dobrą treścią. Tak długo, jak nasz artykuł ma silny i jasny przekaz, będzie zdobywał pożądany ruch od docelowych odbiorców.

Istotą tej strategii jest dotarcie do nowych odbiorców, którzy szukają konkretnych produktów lub usług poprzez wyszukiwarki takie jak Google. Kluczem do Long tail Search Optimization są badania, planowanie i wdrażanie. Niestety, większość ludzi ignoruje te trzy etapy skutecznej kampanii.

Nawet jeśli nie jesteśmy ekspertami w SEO, posiadanie dobrze zoptymalizowanej strony internetowej jest bardzo ważne dla naszego biznesu, zwłaszcza jeśli jest to strona e-commerce lub blog.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry