Deweloperzy dwoją się i troją, aby wejść w gusta i guściki swoich klientów. Polski rynek nieruchomości bogaty jest w najnowsze oferty mieszkań, dlatego właśnie klienci mają w czym wybierać. Za sukcesem deweloperów stoi ich marketing nieruchomości, dzięki któremu zainteresowanie ich ofertą wciąż rośnie. Co przekłada się na skuteczność ich pracy?
Strona www
Wiadomym jest, że w dzisiejszych czasach przewagę nad innymi metodami komunikacji przejął Internet. To właśnie tam podejmowanych jest najwięcej decyzji. Tam też ludzie wystawiają najwięcej opinii, czy to pozytywnych, czy negatywnych. Opinii na temat mieszkań i nieruchomości jest mnóstwo, dlatego ważna w biznesie jest przede wszystkim dobrze zrobiona strona internetowa. Aby klienci mogli zobaczyć, co deweloper oferuje i jakie mają do wyboru opcje.
Dobrze zbudowana strona powinna generować jak największy ruch. Leady są tu ważne, ponieważ generują ruch na stronie. Może to być na przykład, wyskakujące okno prostego formularza online. Kiedy użytkownik go wypełnia, automatycznie staje się potencjalnym klientem dewelopera. Ponadto, dobrym pomysłem na zwiększenie zainteresowania własną działalnością, jest założenie bloga o tematyce nieruchomości. Blog pomaga nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale jest też świadectwem na to, że deweloper jest prawdziwym ekspertem w branży i zna się na rzeczy.
Media społecznościowe
Kto z nas nie ma konta na Facebooku, nie przegląda codziennie Instagrama albo nie śledzi Twittera znanych osób. To właśnie media społecznościowe są kluczem do skutecznego marketingu nieruchomości. Dają możliwość prowadzenia różnych kampanii reklamowych. Dzięki nim można dzielić się ważnymi informacjami na grupkach społecznościowych. Ale to, co najważniejsze i najskuteczniejsze w mediach społecznościowych, to możliwość publikacji ofert nieruchomości. Ponadto media społecznościowe umożliwiają zachowanie stałego kontaktu ze wszystkimi klientami, a także z zainteresowanymi ofertą.
Deweloperzy mają dostęp do różnych metod promocji nieruchomości. Mogą na przykład zorganizować wirtualne wydarzenie na Facebooku, do którego mogą dołączyć setki, jak nie tysiące użytkowników. Każdy, kto zainteresuje się wydarzeniem i poda swoje dane kontaktowe stanie się potencjalnym klientem. Kiedy to się stanie, można przystąpić do marketingu, np. poprzez e-mail.
Niesamowite fotografie
Ludzie są wzrokowcami, dlatego skuteczny marketing nieruchomości nie może obejść się bez wyraźnych zdjęć, ukazujących pełen obraz nieruchomości. Zatrudnienie profesjonalnego fotografa wiąże się z kosztami, ale to mała cena w porównaniu z tym, jaki spowoduje wzrost zainteresowania. Zdjęcia wysokiej jakości są znacznie bardziej atrakcyjne niż kilka fotek, zrobionych aparatem w telefonie.
Dlatego właśnie każdy szanujący się deweloper powinien skorzystać z pomocy profesjonalnego fotografa. Będzie to miało korzystny wpływ na jakość publikowanych treści. Dobrze zaprojektowana strona www ze zdjęciami o wysokiej jakości będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem.
Wirtualny spacer po nieruchomości
Na koniec jeden z ciekawszych pomysłów, mający znaczny wpływ na udany marketing nieruchomości jest stworzenie inscenizacji online. Wirtualny spacer po mieszkaniu bądź nieruchomości to niezwykle wygodny sposób na prezentację oferty. Fizyczna wizyta w miejscu docelowym inwestycji może okazać się czasochłonna i w wielu przypadkach niemożliwa, ze względu na odległości bądź inne czynniki, takie jak choroba.
Spacer po wirtualnym mieszkaniu to dobre rozwiązanie w dzisiejszym zdigitalizowanym świecie. Ta funkcja sprawdzi się w szczególności klientów z tej bardziej wymagającej grupy – czyli osób z pokolenia Z.