Strony internetowe to dzisiaj podstawowe narzędzie promocji biznesu, a często także bezpośredniej sprzedaży. Niezależnie od tego, czy reprezentujesz biznes ecommerce czy też twoja strona pełni jedynie funkcje wizerunkowo-edukacyjne, warto zadbać o jej odpowiednie pozycjonowanie. Do tego z kolei potrzebne ci są wartościowe teksty kierowane do potencjalnych klientów.
Pisanie treści na strony www — dlaczego jest takie ważne?
Pisanie tekstów jest obecnie bardzo ważną częścią content marketingu. Pisanie artykułów, wpisów blogowych, przygotowywanie ebooków, tworzenie merytorycznych wpisów w mediach społecznościowych — wszystko to pozwala ci zatroszczyć się o pozycję strony w sieci. Umieszczając na twojej stronie internetowej wartościowe artykuły przygotowane zgodnie z zasadami SEO, zwiększasz swoje szanse na dotarcie do większej grupy nowych potencjalnych klientów. W ten sposób możesz generować ruch na stronie, w sklepie internetowym, przyciągać kolejnych odbiorców. Potencjalni klienci, przyciągnięci przez merytoryczne i dobrze przygotowane treści, to grupa szczególnie cenna. Tak z wizerunkowego, jak i sprzedażowego punktu widzenia.
Jak skutecznie wypozycjonować strony internetowe?
W wyszukiwarkach internetowych na jedno zapytanie użytkownik uzyskuje setki, tysiące wyników. Z reguły zatrzymuje się na pierwszych kilkunastu (i to w najlepszym razie). Celem każdego biznesu jest więc w tej wyszukiwarce znaleźć się jak najwyżej. Oczywiście można skorzystać z Google Ads i postawić na płatne reklamy. To jednak z reguły działanie krótkofalowe, nieustannie wymagające ponoszenia kolejnych kosztów. Znikając z reklam, znikasz bowiem sprzed oczu odbiorcy. Pozycjonowanie organiczne, oparte na naturalnych wynikach wyszukiwania, jest bardziej wymagające, natomiast przynosi znacznie trwalsze efekty. Warto w takim przypadku skorzystać z audytu ekspertów od pozycjonowania strony. Wskazać oni mogą ewentualne elementy na stronie, które wymagają poprawy. Kluczem do pozycjonowania organicznego pozostaje natomiast content marketing oparty o SEO.
Pisanie tekstów a SEO
Wyszukiwane słowa kluczowe to dzisiaj tylko punkt wyjścia do tworzenia tekstów, które autentycznie przekładać się będą na wyniki wyszukiwania w Google. Przede wszystkim kluczem do sukcesu są merytoryczne, ciekawe, inspirujące teksty w danej dziedzinie. To one przyciągają odbiorców i zachęcają ich do większej interakcji. Aby potencjalny klient dowiedział się o istnieniu takiego tekstu, musi zostać on jednak przygotowany zgodnie z zasadami SEO, dzisiaj wynikającymi przede wszystkim z obowiązującego w Google algorytmu BERT. Dobry tekst na stronę www musi być więc jednocześnie merytoryczny i przygotowany odpowiednio od strony SEO.
Czy każdy potrafi pisać teksty?
Pisanie treści na strony coraz częściej firmy zlecają specjalistom takim jak https://pasja-pisania.pl/. Dlaczego? Ponieważ merytoryczna wiedza to nie wszystko. Aby dobrze wypozycjonować twoją stronę internetową, potrzeba tekstu czytelnego, przejrzystego, napisanego angażującym językiem, z odpowiednio naturalnym wprowadzeniem fraz kluczowych, pytań, tzw. długiego ogona. Nie bez znaczenia jest:
- formatowanie,
- odpowiednie dzielenie tekstu na akapity,
- skorzystanie z różnego rodzaju wyróżnień, punktorów, list,
- używanie języka korzyści,
- kierowanie komunikatu bezpośrednio do odbiorcy,
- korzystanie z fraz zachęcających do podjęcia konkretnych działań (niekoniecznie wyłącznie zakupowych).
Połączenie tego wszystkiego z merytoryką nie jest takie proste. Warto jednak zainwestować we współpracę z dobrymi copywriterami, którzy pomogą przełożyć twoją wiedzę, pomysły na edukację i promocję biznesu na język konkretnych tekstów.