Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Czy warto prowadzić firmowego bloga? Odpowiedź może być tylko jedna!

Blog firmowy
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Dzielenie się wiedzą jest bardzo ważnym elementem działania wielkich firm. Można powiedzieć, że właśnie na tym budowały one swoją potęgę. Bez względu na to, czy spojrzymy na potentatów z doliny krzemowej, największe globalne banki czy liderów w branży motoryzacyjnej, to każdy z nich posiada swoje wypracowane patenty, badania naukowe i procedury. To wszystko składa się na mityczne know how. Ktoś może zapytać - jak to się ma do firmowych blogów? Odpowiedź jest bardzo prosta. Wiedza jest fundamentem i pokazuje poziom wyspecjalizowania. Dlatego dzielenie się nią w umiejętny sposób na swoich stronach wyróżni cię na tle konkurencji. Jednak, to nie jest jedyny powód, na który warto zwrócić uwagę.

Blog firmowy jako początek walki z konkurencją - czas się wyróżnić

Bez względu na to, w jakiej branży działasz, to twoi klienci mogą potrzebować pomocy w różnych tematach. Oczywiście, doradztwo nie będzie dla Ciebie źródłem zarobku. Jednak jeśli chcesz się wyróżnić na tle konkurencji, to musisz przyciągnąć użytkowników do siebie czymś ekstra. Specjalistyczne wpisy i wsparcie merytorycznie mogą sprawić, że staniesz się bardziej zauważalny, a do monetyzacji tego wystarczy dostarczyć produkty, który wiążą się z zagadnieniem prezentowanym w materiale.

Zachęć swoich klientów czymś za darmo - to zawsze się sprawdza

W wielu branżach wiedza jest produktem, który sprzedaje się najlepiej. Bez względu na to, czy są to szkolenia, usługi technologiczne czy doradztwo, to właśnie know how jest tu najcenniejszy. Ktoś może stwierdzić, że blog firmowy w takim kontekście zabiera zarobek. Nic bardziej mylnego! Umiejętne dzielenie się informacjami będzie działać jak haczyk, na który złapią się twoi klienci. Oczywiście, takie materiały muszą być bardzo merytoryczne i powinny rozwiązywać konkretne problemy. Nie może być tak, że długi, wieloakapitowy tekst będzie kończył się zdaniem: “jeśli chcesz znaleźć rozwiązania, to kup moje szkolenie”. To może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. Dużo lepiej jest zająć się wąskim wycinkiem swojej działalności i opisać go szczegółowo. Tak, by pozostawić czytelnika z poczuciem, że jeśli spotka się z trudniejszym wyzwaniem, to zgłosi się bezpośrednio do twojej firmy. Wszystko dlatego, że widzi w tobie specjalistę.

Blog firmowy jest potwierdzeniem Twojej wiedzy

bardzo często spotykamy się z opiniami, które potwierdzają, że potencjalny klient poszukuje potwierdzenie jakości usług świadczonych przez firmą, z którą chce zawrzeć umowę. Oczywiście, można tego dokonać na wiele różnych sposobów. Jedni posiłkują się testymonialami i referencjami od swoich kontrahentów, inni publikują opinię o swoich usługach. Jednak, bez poparcia tego merytoryką, może być trudno do przekonania, że jest się specjalistą lepszym od konkurencji. W takich wypadkach pomocny jest blog firmowy, który potwierdzi twoje umiejętności w danym zakresie.

blog

Warto pisać, by potwierdzić swoją aktywność zawodową

Większość stron firmowych nie zmienia się w czasie. Raz do roku aktualizowana jest oferta i katalog produktów. Czasem zmieniane są osoby kontaktowe, a sama strona przebudowywana jest, gdy zaczyna wyglądać staro. Takie proste rozwiązanie, jakim jest blog, sprawi, że firmowa witryna jest na bieżąco uzupełniana. Oczywiście, nie warto składać tam raz do roku życzeń świątecznych. Tak jak pisaliśmy powyżej, taki blog powinien dzielić się w umiejętny sposób branżową wiedzą. Uzyskasz wtedy podwójny efekt, z jednej strony potencjalny klient będzie widzieć, że rozwijasz swoją działalność, a z drugiej będzie to potwierdzenie tego, że znasz się na tym, co sprzedajesz.

Blog firmowy to Twoja wizytówka dla Google! Nie można tego zlekceważyć

Nie da się pominąć faktu, że odpowiednio wypełniony treścią blog firmowy jest doskonałą wizytówką twojej strony w oczach Google. Wszystko dzięki skomplikowanym mechanizmom, które klasyfikują witryny na podstawie złożonego algorytmu. Oczywiście, nie jest to narzędzie powszechnie znane, można jednak śledzić jego ruchu i odpowiednio poprawiać stronę w celu jak najlepszego pozycjonowania. Jedną z możliwych poprawek do wprowadzenia jest tworzenie treści zgodnych z prowadzoną działalnością. Dzięki temu Google może zweryfikować czy faktycznie twoja strona odpowiada temu co oferuje i czy nie jest pustą wydmuszką. Dlatego najlepszym co możesz zrobić jest regularne publikowanie dobrych tekstów opowiadających o twojej pracy. Jeżeli produkujesz meble, pisz o trendach, kolorach i stolarstwie. Jeżeli oferujesz usługi ochrony, to podejmuj analizie aspekty prawne w bezpieczeństwie posesji, imprez masowych czy wydarzeń sportowych. Można by tak wymieniać długo, ale to zawsze ty, jako pomysłodawca, właściciel czy manager firmy, jesteś w stanie zaproponować interesujące i pogłębiające tematy treści.

Partnerem publikacji jest agencja 3-A