Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Analiza cen konkurencji. Jak sprawnie ją przeprowadzać?

Analiza cen konkurencji
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Analiza cen konkurencji jest niezwykle ważna dla wszystkich przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą. Jeżeli prowadzisz swój biznes w e-commerce, znaczenie monitoringu cen konkurencji jest jeszcze większe.

Dlaczego warto znać ceny innych sprzedających?

Analiza cen konkurencji pozwala poznać ceny rynkowe oferowanych towarów. Co istotne, e-commerce jest niezwykle wrażliwy na wahania i niejako wymusza na przedsiębiorcy konieczność monitorowania cen. Jeżeli prowadzisz sprzedaż, musisz wiedzieć, jak ceny Twojego asortymentu plasują się w branży.

E-handel stał się niezwykle popularny za sprawą pandemii. Jak podaje agencja badawcza Dun & Bradstreet A Dun & Bradstreet Company, na przestrzeni ostatnich siedmiu lat w polskim e-commerce liczba e-sklepów zwiększyła się o 53,33%.

Wielu konsumentów, odciętych od galerii handlowych zaczęło zmieniać swoje nawyki zakupowe i nabywać produkty w internecie. Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że liczba założonych e-sklepów również wzrosła. Przedsiębiorcy, którzy nie mogli sprzedawać stacjonarnie, rozpoczęli przygodę z e-commerce.

Jak wynika z raportu PwC „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu cyfrowego”, na przełomie roku (2020/2021) doszło do 35% wzrostu sprzedaży produktów w sieci.

Czy możliwa jest manualna analiza cen konkurencji?

Analizując ceny konkurencji w sieci, umożliwiasz sobie porównanie cen swojego asortymentu z produktami, oferowanymi przez innych sprzedających. Czy takie działanie przynosi realne korzyści? Z całą pewnością tak, ale monitoring musi być przeprowadzony w rzetelny sposób.

Wielu przedsiębiorców uznaje, że wystarczy im ręczny monitoring cen. Poświęcając czas swój lub pracownika skazują się na porażkę. Sieć nierozerwalnie wiąże się z konkurencyjnością i wielokanałowością. Każde źródło może przynieść inne wyniki dla tego samego produktu.

Manualny proces analizy cen konkurencji jest żmudny i złożony. Wymaga nakładu pracy i wiąże się z ryzykiem błędu ludzkiego. Jeżeli prowadzisz manualną analizę cen konkurencji, to tak naprawdę nie prowadzisz jej wcale!

Kto i kiedy powinien wykonać analizę cen konkurencji?

Krótko ujmując, analiza cen konkurencji przydaje się każdemu, kto prowadzi sprzedaż w sieci lub temu, kto powinien znać obowiązujące stawki.

Kiedy warto wykorzystać LivePrice?

  • Kiedy zaczynasz sprzedaż w internecie
    Jeżeli zamierzasz rozpocząć e-handel, sprawdź, jakie stawki na produktach, które chcesz sprzedawać, oferuje konkurencja. Analiza cen konkurencji pozwoli Ci przygotować się do negocjacji w hurtowni. Zdobędziesz informacje o tym, czy Twoja cena zakupu jest wystarczająca, by po dodaniu narzutu pozostać atrakcyjnym cenowo względem innych przedsiębiorców.

  • Kiedy prowadzisz handel w e-commerce
    Bez względu na to, jak wiele lat funkcjonujesz w e-commerce, znajomość konkurencji jest konieczna. Stawki w sieci zmieniają się dynamicznie i musisz wiedzieć, jakie ruchy cenowe wykonują inne e-sklepy.

  • Jesteś dystrybutorem i producentem
    Analiza cen Twoich odbiorców może okazać się kluczowa. Używając systemu LivePrice, dowiesz się, kto zaniża lub zawyża ceny – nie stosuje się do reguł Twojej polityki. W wygodny sposób możesz kontrolować wszystkich końcowych sprzedawców. Otrzymujesz dostęp do rzetelnych, dedykowanych raportów, które pokażą Ci, jak wygląda Twój rynek zbytu.

Jakie kanały warto monitorować?

Prowadząc sprzedaż w sieci, musisz mieć świadomość istnienia ogromnej liczby konkurentów. Dodatkowo trzeba wiedzieć, że liczne grono konsumentów sprawdza ceny danego produktu przed jego zakupem.

reatilx

Największe firmy w polskim e-commerce, źródło: RetailX

W Polsce największymi kanałami sprzedaży są Allegro i Ceneo. Od tego, jakie stawki kreowane są na tych serwisach, może zależeć Twoja sprzedaż. Jeżeli sam oferujesz swój towar na Allegro lub Ceneo, koniecznie postaw na profesjonalny monitoring, który umożliwi Ci rzetelną analizę cen konkurencji w sieci.

System LivePrice – rzetelna analiza cen konkurencji w sieci

LivePrice to narzędzie do monitoringu cen konkurencji w sieci. Narzędzie pomoże Ci poznać politykę cenową konkurentów i balansować cenami wedle wytyczonych przez Ciebie reguł.

Jakie serwisy można automatycznie monitorować dzięki LivePrice?

  • Allegro.
  • Ceneo.
  • Google Shopping.
  • Empik.
  • E-bay.
  • Amazon.
  • Wybrany e-sklep konkurenta

Jeżeli zależy Ci na zdobyciu profesjonalnych danych, koniecznie zacznij korzystać z LivePrice. Z pomocą systemu możesz:

  • Poznać pełny przegląd cen konkurentów na wielu kanałach.
  • Prowadzić automatykę cenową.
  • Chronić marżę.
  • Tworzyć strategie sprzedażowe.
  • Zwiększać zysk.

System LivePrice pomoże Ci w rzetelnej analizie konkurencji w sieci. Koniecznie wypróbuj darmową wersję demonstracyjną systemu.