Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Poznaj moc programów lojalnościowych z Viscale!

Programy lojalnościowe
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Każdy z nas ma przynajmniej jedną kartę lojalnościową w portfelu lub aplikację na telefonie. Programy lojalnościowe to jeden z elementów przywiązywania Klienta do marki poprzez oferowanie mu spersonalizowanych korzyści, będących motorem napędowym sprzedaży. To najskuteczniejsze od lat narzędzie marketingowe sprawia, że firmy decydujące się na profesjonalne programy wyróżniają się nie tylko wśród konkurencji, ale również budują zaangażowane społeczności wokół swoich produktów. O tym czym są programy lojalnościowe, jakie korzyści płyną z ich wdrożenia w firmie oraz jak działa spółka Viscale specjalizująca się w rozwiązaniach lojalnościowych, dowiesz się z poniższego materiału.

Czym są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe inaczej nazywane również programami motywacyjnymi to jedno z najpopularniejszych długofalowych działań marketingowych mających na celu budowanie a następnie podtrzymywanie pozytywnych więzi z klientami. Dzięki systemom lojalnościowym możliwe jest bardziej skuteczne i zdecydowanie szybsze osiągnięcie różnych, indywidualnie sprecyzowanych celów biznesowych, w tym między innymi maksymalizacja zysków i zwiększenie rozpoznawalności brandu. Firmy które decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych chcą nagradzać Klientów, którzy z perspektywy korzyści firmy są najlepsi – osiągają wysoką wartość koszyka (w przypadku sklepów) lub wybierają produkty lub usługi o strategicznym znaczeniu dla firmy. Programy te mogą być kierowane również do innych przedsiębiorców (programy lojalnościowe B2B). Kluczową przewagą programów lojalnościowych nad innymi formami reklamy są niskie nakłady, które pozwalają na szybkie i skuteczne uruchomienie systemu. 

3 główne korzyści z wdrożenia programu lojalnościowego

  • Utrzymanie zainteresowania ze strony obecnych Klientów - dobrze przygotowany program lojalnościowy to nie tylko promocje, rabaty i nagrody. To przede wszystkim pogłębienie relacji biznesowej opartej na lojalności i zaufaniu. 82% firm zgadza się z tym, że zatrzymanie klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego.
  • Pozyskanie nowych Klientów - analizy rynku pokazują, że część firm traci kilkadziesiąt procent klientów co kilka lat. Pozyskanie w ich miejsce nowych często jest trudne i drogie. Program lojalnościowy w ocenie marketów jest jednym z najlepszych rozwiązań z tej sytuacji.
  • Zyskanie przewagi konkurencyjnej - 75% konsumentów przyznaje, że częściej wybiera firmy lub marki prowadzące programy lojalnościowe. Do tego 56% klientów pozostaje lojalnych wobec marek, które ich "zdobywają", a tym samym budują przewagę konkurencyjną na wiele lat.

Jak wdrożyć program lojalnościowy w swojej firmie?

Planując wdrożyć program lojalnościowy w swojej firmie warto szczegółowo zaplanować ten proces. Kluczowym jest odpowiednie zdefiniowanie branży, oczekiwań Klientów lub Kontrahentów i możliwości po naszej – Przedsiębiorcy - stronie. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mogę zaoferować swoim Odbiorcom by chcieli do mnie wracać, bez uszczerbku dla prowadzenia mojego biznesu?”.

Warto również zastanowić się na powierzeniem obsługi programów lojalnościowych podmiotowi specjalizującemu się w tego typu usługach, który przeprowadzi analizę procesu sprzedaży w naszej firmie, opracuje odpowiednie mechanizmy (np. na podstawie analizy programów konkurencyjnych), zainicjuje odpowiednie konsultacje, opracuje dokumentację programu, a wreszcie stworzy stronę internetową, zaprojektuje aplikację mobilną lub system lojalnościowy offline.

Viscale – Twój spersonalizowany program lojalnościowy

Jeśli szukasz specjalistów, którzy w oparciu o swoją profesjonalną wiedzę przeprowadzą dla Ciebie etap wdrożenia i obsługi platformy lojalnościowej w zautomatyzowany sposób koniecznie zapoznaj się z ofertą spółki Viscale.

Całość oferty znajdziesz na: https://www.viscale.pl/