Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Firmowa strona internetowa

strona internetowa
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Firma nie posiadająca własnej strony internetowej jest jak biegacz nieposiadający dobrych butów. Własna witryna jest po prostu potrzebna, bo jest nie tylko wizytówką biznesu, ale i narzędziem do pozyskiwania nowych klientów. Co za tym idzie, warto już od początku zadbać o jej jakość.

Dobra domena

Zacznijmy od adresu. Zdecydowanie warto zadbać o taki, który będzie nie tylko łatwy do zapamiętania, ale i prosty do wpisania dla kogoś, komu się go przedyktuje. Choć wydaje się to drobiazgiem, w praktyce może mieć kluczowe znaczenie, zwłaszcza jeśli pozyskujesz klientów drogą telefoniczną. W niektórych przypadkach warto zadbać również o zabezpieczenie nazw podobnych, które można by wpisać przez pomyłkę (na przykład jeśli w nazwie firmy występują dwie identyczne litery bezpośrednio obok siebie)

System zarządzania treścią

Nawet jeżeli nie przewidujesz zbyt częstych modyfikacji treści, zdecydowanie warto mieć możliwość łatwej jej edycji. Właśnie do tego służy CMS, który pozwala na tego typu operacje bez konieczności modyfikacji zawartości plików na poziomie ich kodu.

Korzystając z dobrego CMS-a możesz łatwo dodawać produkty lub zmieniać opisy usług. Nie wspominając o szybkich modyfikacjach danych kontaktowych, jeśli i taka zajdzie potrzeba.

Projekt graficzny

Choćby nie wiem jak się przed tym bronić, pierwsze wrażenia po wejściu na stronę internetową liczą się naprawdę mocno. Strony powinny być więc bardzo estetyczne, przyjazne dla oka i budzić dobre skojarzenia u potencjalnych klientów.

To jednak nie wszystko. Równie istotne jest i to, aby projekt graficzny był po prostu czytelny. Internauci nie chcą zgadywać, czego dotyczy oferta – oni muszą to po prostu widzieć zaraz po wejściu na witrynę. Z tego tez powodu szukając wykonawcy, zwróć uwagę, czy jest w stanie zadbać o ten punkt. Przykładowo firmowe strony internetowe weBites jak najbardziej realizują ten punkt.

Mobilność

Jeżeli komuś się wydaje, że można bagatelizować jakość strony internetowej w wersji mobilnej, to jest w błędzie. Nawet poważne decyzje mogą być podejmowane przy przeglądaniu stron internetowych właśnie z poziomu telefonu. Strona w takiej formie po prostu musi być czytelna i działać prawidłowo. Co ciekawe, jest to istotne nie tylko ze względu na to, że ponad połowa ruchu internetowego odbywa się właśnie ze smartfonów. Dzieje się tak również z powodu sposobu działania Google, którego boty działania w trybie „mobile first”.

Optymalizacja pod SEO

Nawet jeśli myślenie o SEO odkładasz na potem, strony powinny być już na starcie przyjazne wyszukiwarkom. To oszczędzi późniejszych wydatków. A że o pozycjonowaniu warto myśleć, to pewne – to ta forma promocji internetowej, która w dłuższej perspektywie czasowej okazuje się bardzo opłacalna.

Dobry hosting

Przy zakładaniu strony internetowej warto również od początku myśleć o doborze hostingu. To od niego zależy, czy dostępność strony będzie się utrzymywać na stabilnym poziomie. Nie ma nic gorszego niż zaoszczędzenie na tym etapie, a później… denerwowanie się częstymi awariami.

Ale jakość hostingu to nie tylko jego poziom bezawaryjności, lecz również kwestia szybkości. Niektórzy dostawcy tej usługi nie dbają o to i strony u nich umieszczone ładują się po prostu długo. Wybór profesjonalnego hostingodawcy zabezpieczy Cię i przed tym problemem.

Wersje językowe

Na koniec wspomnijmy jeszcze o czymś dla firm szukających klientów nie tylko na rynku polskim. Otóż budowa strony międzynarodowej to nie tylko umieszczenie kilku dodatkowych zakładek w menu, to także zadbanie o odpowiednią strukturę i metaznaczniki informujące boty wyszukiwarek o wersjach językowych. To zadanie dla firmy projektującej stronę, o którym warto z nią porozmawiać na etapie zamawiania witryny.