Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Czym jest drip marketing?

drip marketing
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Podtrzymywanie relacji marka – klient jest niezwykle ważne w dzisiejszych działaniach marketingowych. Marketerzy ściśle planują działania komunikacyjne dostosowane do firmy i jej odbiorców, aby optymalnie podtrzymywać relacje biznesowe. Najprostszym sposobem na uzyskanie ciekawych efektów będzie wprowadzenie automatyzacji działań marketingowych również na tym obszarze.

Co to jest drip marketing?

Drip marketing to inaczej „kampanie kropelkowe”, które polegają na automatyzacji działań marketingowych w taki sposób, aby podtrzymać relacje klient – marka. Gdy użytkownik wykona pewną akcję, zostają mu wysyłane specjalne komunikaty. Zajmują się tym profesjonaliści jak np. PushAd. Ich kampanie opierają się na targetowaniu behawioralnym, dzięki czemu można profilować zarówno potencjalnych, jak i obecnych klientów, by następnie dostosować do nich wysyłane komunikaty.  Co ważne, powiadomienia wysyła się zgodnie z przyjętym wcześniej scenariuszem. Trafiają one do określonej grupy docelowej, która spełnia wymogi, np. pobrała e-booka. Za pomocą wiedzy i informacji o tym, jak reagują oni na powiadomienia, można wysyłać spersonalizowane treści, które są zdecydowanie bardziej skuteczne.

Jak stworzyć strategię kampanii drip ?

Aby osiągnąć sukces w kampanii drip marketingowej, ważne jest planowanie. Im bardziej przemyślane działania zastosuje przedsiębiorca, tym większe będzie miał szanse na powodzenie. Na początek najlepiej zidentyfikować grupę docelową. Podział grona odbiorców ze względu na różne cechy demograficzne lub czynności, jakie wykonują na stronie, jest tu szczególnie ważny. To właśnie dzięki niemu treści, jakie zostaną przekazane, będą bardziej spersonalizowane, co przełoży się na lepszą relację z klientami. Kolejną sprawą jest przygotowanie contentu. Należy zaplanować poszczególne wiadomości i dobrać tzw. wezwania do działania (ang. CTA – call to action) oraz zadbać o słownictwo. Mile widziane będą tutaj materiały wizualne zgodne z identyfikacją wizualną firmy. Następnie czas zabrać się za opracowanie scenariusza wysyłki wiadomości i przemyśleć, kiedy najlepiej jest skontaktować się z klientem. Na koniec pozostaje uruchomienie kampanii i monitorowanie wyników oraz ich optymalizacja. Korzystając z pomocy profesjonalistów, nie trzeba martwić się o tego typu sprawy, a wystarczy jedynie czekać na efekty.