Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Kampanie SMS to nie tylko reklamy

Kampanie SMS
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

SMS to proste i skuteczne narzędzie komunikacji. Każdy telefon komórkowy na rynku je obsługuje, każdy powiadamia o nadejściu wiadomości. Z tego powodu wiadomość SMS zignoruje 3% odbiorców, a e-mail - 75%. Wysłanie SMS kosztuje, dlatego wysyłamy je, kiedy naprawdę nam zależy na uwadze odbiorcy i jego reakcji. Nie tylko na użytek reklam i promocji. Także wtedy, kiedy stosujemy SMS ściśle użytkowo.

Usługa SMS dla firm to narzędzie umożliwiające wysyłkę wiadomości w wielu trybach przez interfejs webowy. Oto różne sposoby wykorzystania jej możliwości.

Kampanie SMS - to metoda wysyłki masowej, różnych wiadomości do wielu odbiorców jednocześnie. Mogą to być np. powiadomienia o fakturach do opłacenia etc. Może być z powodzeniem wykorzystywane na użytek komunikacji wewnętrznej. Jest to skuteczne narzędzie powiadamiania pracowników o istotnych wydarzeniach w firmie, czy zlecania im zadań. Teoretycznie, każdy pracownik może być zobowiązany do sprawdzania poczty elektronicznej, jednak w praktyce SMS gwarantuje najwyższą skuteczność, szczególnie jeżeli istotna jest szybka reakcja. Pracownik może przebywać z dala od komputera, ale najprawdopodobniej telefon ma ze sobą.

Wysyłka automatyczna na podstawie szablonu - wybrane centrale VoIP mogą wysyłać wiadomości SMS automatycznie, na podstawie wcześniej przygotowanych szablonów, zależnie od zachodzących w systemie telekomunikacyjnym zdarzeń. Mogą to być automatycznie wysyłane podsumowania rozmów po kontakcie z biurem obsługi klienta lub sprzedawcą czy prośby o ocenę pracy.

Wysyłka automatyczna przez API - potwierdzenia rezerwacji, wizyt lekarskich, badań kontrolnych, przeglądów technicznych, terminów szkoleń… istnieje wiele usług, gdzie automatyczna wysyłka wiadomości SMS skutecznie niweluje problem nieobecności, anulowania i generalnie - utraconego przychodu. Najczęściej są one realizowane automatycznie, przez wiele niezależnych systemów (do rezerwacji, harmonogramów, kalendarzy), zintegrowanych z usługą SMS przez API, czyli interfejs pozwalający na wymianę danych między środowiskami informatycznymi.

Zainteresowanym polecamy artykuł o tym, że kampanie SMS mają wiele zastosowań praktycznych - nie tylko reklamowych. To właśnie duża użyteczność SMS-ów wpływa na ich wysoką skuteczność, znacznie przewyższającą wiadomości poczty elektronicznej.

Tak jak wiele technologii, także SMS staje się narzędziem w zasięgu nawet niewielkiej firmy, pragnącej osiągnąć wiele różnorodnych celów: zapewnić wysoką frekwencję organizowanych przez siebie szkoleń, walczyć z problemem nieodwołanych wizyt i badań, czy po prostu chcącej lepiej informować klientów o postępach nad rozwiązywaniem ich problemów.