Truizmem jest stwierdzenie, że sukces w biznesie bardzo często zależy przede wszystkim od skutecznej strategii marketingowej. Wielu przedsiębiorców, co prawda, ma do zaproponowania a potencjalnym Klientom bardzo atrakcyjne produkty i usługi, jednak nie potrafią z nimi skutecznie docierać do ludzi. Z tego powodu ogromnym wsparciem dla biznesu może być trener marketingowy. Wyjaśniamy, kto to jest, na czym polega jego praca i kiedy warto się do niego zgłosić.
Kim jest trener marketingowy i na czym polega jego praca?
Trener marketingowy to osoba, która wspiera przedsiębiorcę przy tworzeniu strategii marketingowej jego firny. Jego rola polega w na uczeniu bardzo konkretnych umiejętności zawodowych. Z jednej strony jest to osoba, która przekazuje specjalistyczną wiedzę (np. dotyczącą sprzedaży, kampanii w Internecie czy finansów), z drugiej ktoś, przy kim możemy ćwiczyć umiejętności miękkie. Trener w przeciwieństwie do współpracowników jest w stanie obiektywnie spojrzeć na sytuację przedsiębiorstwa i dostrzec popełniane błędy, przeszkody i trudności, które mogą stać na przeszkodzie w realizacji zamierzonych celów. Jednocześnie motywuje on, czyli pozwala spojrzeć realnie na możliwości firmy, dostrzec szanse zaprojektować kanały komunikacji, które pozwolą Ci skutecznie sprzedawać swoje produkty i usługi. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej
Kogo polecamy?
Jednym z najbardziej znanych trenerów marketingowych w Polsce jest Mateusz Kuchciński, który zrealizował projekty dla ponad 100 firm, regularnie doradza ponad 30. W ciągu ostatnich 18 miesięcy przeprowadził 16 szkoleń marketingowych dla firm i instytucji publicznych. Podkreśla on, że marketing to nie wyłącznie reklama, a szereg działań, które pozwalają budować realną wartość marki. Bardzo często w tym kontekście kluczowa jest przede wszystkim zmiana myślenia.
Kiedy warto zdecydować się na skorzystanie z jego usług?
Trener marketingowy odpowiada za tworzenie kampanii reklamowych, dlatego też warto go zatrudnić zawsze, gdy potrzebujemy wsparcia w tym zakresie. Oczywiście bardzo często z podobnych usług korzystają osoby, które dopiero rozpoczynają działalność w biznesie - na przykład twórcy startupów, którzy mają do zaoferowania ciekawy produkt, lecz nie bardzo wiedzą, w jaki sposób dotrzeć z nim do Klientów. Doradztwo strategiczne może okazać się kluczowe także na dalszych etapach prowadzenia działalności: na przykład gdy chcesz mieć pewność, że wdrażana kampania przynosi optymalne rezultaty lub gdy chcesz dokonać gruntownych zmian w swojej firmie.
Strateg marketingowy - korzyści dla Twojej firmy:
- Audyt marketingowy i możliwość uzyskania niezależnego spojrzenia "z zewnątrz" organizacji, obiektywizm;
- Korzystasz ze wsparcia osoby, która uczestniczyła w tworzeniu i rozwijaniu już bardzo wielu firm, dlatego też doskonale wie, które rozwiązania się sprawdzają i w jaki sposób skutecznie poruszać się po rynku;
- Zyskujesz specjalistyczną wiedzę i umiejętności komunikacji - możesz sprawnie docierać do swoich Klientów i sprzedawać;
- Możesz optymalizować koszt kampanii w mediach społecznościowych.
Trener marketingu - czym się kierować podczas wyboru?
Decydując się na zatrudnienie osoby, która ma mieć wpływ na kluczowe decyzje dotyczące strategii marketingowej i komunikacji w firmie, zawsze należy dokładnie sprawdzać jej doświadczenie i kompetencje. Nie powierzajmy tej roli świeżo upieczonemu absolwentowi marketingu czy komuś, kto dopiero zaczyna pracę - to osoby, które dopiero same się uczą. Postawmy na prawdziwego eksperta, kogoś, kto już realizował strategie w wielu firmach i może się pochwalić ich konkretnymi rezultatami. Aby uniknąć nieporozumień, należy dokładnie ustalić zakres odpowiedzialności, obowiązki i sposób rozliczania.
Zatrudnienie stratega marketingowego to oczywiście dodatkowy koszt. To jednak również ogromna szansa dla przedsiębiorcy, który koncentrując się na swojej właściwej działalności, będzie mógł od początku wdrażać skuteczną kampanię marketingową, docierać do odbiorców i optymalizować koszty działań reklamowych.