© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Content marketing - dlaczego warto go planować?

Content marketing
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Content marketing do jeden z podstawowych elementów marketingu internetowego i pozycjonowana stron. Działania tego typu bazują na tworzeniu wartościowych i angażujących treści, które mają na celu przyciągnąć użytkowników. Marketing treści pozwala dotrzeć do grupy docelowej i spełnić jej oczekiwania oraz potrzeby, np. przedstawić rozwiązanie trapiącego problemu lub dostarczyć odpowiedź na nurtujące pytanie. Dzięki merytorycznemu i wartościowemu contentowi marketerzy mogą wzmocnić wizerunek marki i wzbudzić większe zaufanie wśród potencjalnych klientów. Czym jest content marketing? Jakie niesie ze sobą korzyści? Jakie są rodzaje content marketingu?

Czym jest content marketing?

Content marketing to publikowanie wartościowych i merytorycznych treści, które skierowane są do wybranej grupy docelowej. Co istotne, marketing treści nie jest jednostronnym działaniem reklamowym, ale wpływa również na budowanie stałych relacji z potencjalnymi klientami, które niekiedy opierają się na emocjach. Podstawowe działanie content marketingu opiera się na tworzeniu i publikacji interesujących treści, zarówno na blogi, jak i social media. Dodatkowo zawiera się w nich również strategia budowania zaangażowania użytkowników oraz ich lojalności wobec marki.

Content marketing polega na rozpowszechnianiu w sieci różnego rodzaju treści, które niekoniecznie muszą być publikowane tylko na blogu. Wśród najpopularniejszych rodzajów marketingu treści wymienia się:

  • - artykuły,
  • - webinary,
  • - filmiki,
  • - prezentacje,
  • - wykresy,
  • - e-booki,
  • -

Bardzo duże znaczenie ma forma publikowanych treści, jak i sama treść, która musi być merytoryczna i wyczerpująca. Oczywiście strategia content marketingowa wykracza także poza internet. Dowodem tego mogą być broszury, ulotki, czy gazetki, a także reklamy w telewizji. Marketing treści nie mógłby istnieć bez odpowiedniej jego dystrybucji. Często mówi się, że stworzenie wysokiej jakości treści to dopiero połowa sukcesu, ponieważ ważnym czynnikiem jest jeszcze to, aby wybrać odpowiedni kanał do rodzaju contentu i grupy docelowej.

Jakie korzyści daje marketing treści?

Tworzenie atrakcyjnych treści i wdzięczność użytkowników w postaci komentarzy pod artykułami, czy postami, to niejedyne zalety content marketingu. Korzyści z inwestycji w tego typu działania jest znacznie więcej, a co najważniejsze - są one widoczne przez dłuższy czas, nawet po zakończeniu kampanii marketingowej.

Zwiększony ruch na stronie internetowej

W dobie szerzących się fake newsów i clickbaitowych treści, dobry jakościowo content, który odpowiada na potrzeby użytkownika cieszy się w internecie bardzo dużym zainteresowaniem. Content marketing można więc porównać do marketingu wirusowego, który opiera się na poleceniach i rekomendacjach. Publikując więc wartościowy i merytoryczny content umożliwia się znalezienie odbiorcom rzetelnych informacji. Do z kolei buduje ich zaufanie do strony internetowej i zwiększa się an niej ruch. Oczywiście przekłada się to na jej wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Więcej na ten temat przeczytasz na https://rankarchitects.com/pl/blog/.

Budowanie wizerunku eksperta w branży

Dzieląc się swoją wiedzą z innymi można skutecznie budować wizerunek eksperta w swojej branży oraz rozpoznawalność marki. Dzięki temu odbiorcy zapamiętają firmę i będą chętniej ją odwiedzać, a także udostępniać interesujące treści dalej. Należy jednak pamiętać, że branding, tak jak content marketing powinien być budowany długoterminowo. Można więc powiedzieć, że tworząc wartościowe treści inwestuje się w przyszłość swojej firmy.

Wzrost widoczności w Google i innych wyszukiwarkach

Działania content marketingowe opierają się na zoptymalizowanych treściach. Coraz więcej użytkowników jest wyczulonych na agresywny content promocyjny, dlatego używa oprogramowania blokującego reklamy. To przekłada się na spore wyzwanie dla firm, które nie wykorzystują innych form reklamy i promocji swoich produktów lub usług. Rozwiązaniem jest w tym przypadku dobry content, który będzie odpowiednio zoptymalizowany i tworzony zgodnie z zasadami SEO. Publikacjach wartościowych treści z pewnością spowoduje wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach.

Nawiązywanie relacji z klientem

Co do strategii content marketingowej na stronie internetowej to trzeba sobie zdać sprawę z tego, że efekty nie są widoczne od razu. Podobnie jest z budowaniem zaufania klientów i wygrzewaniem leadów. Polega to na  zwiększaniu zainteresowania klientów swoją ofertą poprzez dostarczanie im wartościowych treści.  Użytkownicy, którzy trafiają na stronę po raz pierwszy, raczej nie zdecydują się na zakup oferowanego produktu lub usługi od razu. Proces doprowadzenia klienta do sfinalizowania transakcji może trwać niekiedy nawet kilka miesięcy. Dlatego też można content marketingiem tworzyć pozytywne relacje z odbiorcami i monetyzować ruch organiczny na stronie - podsumowują specjaliści z https://rankarchitects.com/pl/.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry