Dlaczego cena pozycjonowania stron różni się w zależności od branży?
Dobrze prowadzone działania SEO stanowią podstawę skutecznego biznesu w internecie. Ich ceny bywają jednak bardzo zróżnicowane. Z czego to wynika?
Na czym polega pozycjonowanie?
SEO to skrót pochodzący od angielskiego hasła Search Engine Optimization i oznaczający szeroko zakrojone działania generujące ruch na stronie www. Nazywa się je również pozycjonowaniem lub optymalizacją, a ich celem jest poprawa wyników wyszukiwania danej witryny. Im lepiej jest ona oceniana przez roboty google, tym wyższe miejsce zajmuje po wpisaniu odpowiedniego hasła w wyszukiwarce. Wpływa to na ilość odwiedzin na stronie, a tym samym potencjalnych klientów, poleceń i zysków.
Od czego zacząć?
Działania SEO prowadzone są przez specjalizujące się w tym agencje. Zazwyczaj najpierw przeprowadzają one audyt, który ma na celu zbadanie działania witryny i odkrycie jej słabych stron. Następnie przygotowuje się strategię, która ma na celu naprawienie ich. Jest ona zawsze indywidualnie dobrana do danego przypadku i szczegółowo omówiona z klientem. Często przedstawia mu się kilka możliwości, mieszczących się w różnym zakresie cenowym. Zostaje on również poinformowany o szacowanym okresie, w którym optymalizacja zacznie przynosić efekty. Jest on uzależniony od wielu czynników. Gdy klient wyraża chęć współpracy i akceptuje jej warunki, zostaje podpisana umowa. Ze względu na to, że działania SEO należą do długofalowych, zazwyczaj obowiązuje ona przez 6 lub 12 miesięcy.
Skąd biorą się różnice w cenach?
Koszty pozycjonowania uzależnione są od różnych czynników. Należy do nich przede wszystkim zakres usług. Im jest on szerszy, tym cena jest wyższa. Jednak decydując się na opłaty abonamentowe, zazwyczaj można liczyć na pewne rabaty.
Wiele zależy również od branży, w której działa dana firma. Jedne z nich cechują się dużym zainteresowaniem klientów przez cały rok, inne sezonowością. Sprawia to, że w różnych okresach potrzebują różnych strategii marketingowych. Inaczej wyceniona zostanie usługa dla niszowej firmy, cechującej się niewielką konkurencją, a inaczej dla przedsiębiorcy działającego w bardzo popularnej branży, konkurującej z wieloma innymi firmami istniejącymi na podobnym terenie. Różnice dotyczą również działalności lokalnej oraz ogólnopolskiej każda z nich wymaga bowiem innego sposobu optymalizacji. Aby poznać zakres cen, warto skontaktować się bezpośrednio z wybraną agencją.
Na szczególne polecenie zasługuje Software House Develtio by Green Parrot. Jest to firma o ugruntowanej pozycji na rynku, ciesząca się dobrymi opiniami klientów i zadowalającymi wynikami pracy. Dokładnie przeanalizuje ona sytuację każdego klienta i dopasuje najlepszą dla niego strategię działania.