© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Reklama zewnętrzna – rodzaje i przykłady

Reklama zewnętrzna
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Trudno sobie wyobrazić miejską przestrzeń bez rozświetlonych witryn sklepów czy blasku kolorowych neonów. Reklama zewnętrzna znana pod nazwą „outdoor advertising” jest obecnie bardzo popularną formą marketingu. Podświetlane kasetony i szyldy reklamowe można zazwyczaj spotkać w pobliżu ruchliwych ulic, galerii handlowych lub na stacjach benzynowych. Sprawdzamy, jakie formy reklamy zewnętrznej cieszą się największym zainteresowaniem. Zapraszamy do zapoznania się z kluczowymi informacjami!

Definicja reklamy zewnętrznej

To jedna z najstarszych form promocji i łatwy sposób na to, by dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Czym jest reklama zewnętrzna? Definicja jasno określa, że to treść marketingowa umieszczana na nośniku reklamowym, który znajduje się poza miejscem zamieszkania konsumenta. Niewątpliwym atutem „outdoor advertising” jest długofalowy sposób oddziaływania na odbiorcę. Promowane treści na długo zapadają w pamięci konsumenta.

Do pozostałych zalet reklamy outdorowej należy atrakcyjna forma przekazu, bieżący kontakt z konsumentem czy niski koszt wypromowania danej marki czy usługi. Nośniki reklamowe umieszczane są w wielu różnych punktach przestrzeni miejskiej, a ich widoczność można zwiększyć przy pomocy dodatkowego oświetlenia. Obecnie producenci reklam zewnętrznych wykorzystują nowoczesne techniki świetlne. Wśród popularnych rozwiązań znajduje się instalacja energooszczędnych modułów LED. 

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Na szczególne wyróżnienie zasługują nośniki typu infoscreen, które są widoczne zwłaszcza po zmroku. Kolorowe ekrany telewizyjne cieszą się dużym powodzeniem szczególnie wśród osób, którym zależy na promowaniu produktów lub usług skierowanych do energicznie żyjącej grupy ludzi. Wyjątkowe walory estetyczne prezentują także neony oraz świetlne kasetony reklamowe. Spośród najbardziej rozpoznawalnych form „outdoor advertising” warto też wymienić billboardy i citylighty. Większość powyższych reklam zewnętrzych może dla nas wykonać DRW Studio.

Reklama outdoor – rodzaje i przykłady 

  1. Citylight, czyli niewielkich rozmiarów podświetlana tablica, którą najczęściej można zobaczyć na przystankach autobusowych. Coraz bardziej popularna forma reklamy świetlnej zazwyczaj występuje też w pobliżu galerii handlowych lub na dworcach. Jednym z najważniejszych atutów citylightów jest dotarcie do różnorodnej grupy odbiorców.
  2. Billboard to dużych rozmiarów plakat reklamowy, który celowo jest umieszczany na wysokich konstrukcjach. Najczęściej taka forma reklamy zewnętrznej znajduje się w pobliżu ruchliwych ulic na podwyższeniu. Dzięki temu jest doskonale widoczna już z daleka. Standardowe wymiary billboardu wynoszą 5,04 x 2,38 m. Można też spotkać plakaty o rozmiarach 6x3 m czy 12x3.
  3. Szyld reklamowy jest zazwyczaj umieszczany na ścianie budynku przed wejściem do firmy lub sklepu. Reklama zewnętrzna tego typu pełni nie tylko funkcję informacyjną. Podświetlany szyld bywa także dyskretną formą promocji danej marki. Charakteryzuje się minimalistyczną formą oraz ograniczoną ilością treści, która zapada w pamięci odbiorcy. Do wyboru mamy szyldy wykonane z płyt PCV, dibondu lub pleksi.
  4. Kaseton reklamowy jest najczęściej wykonany z wielowarstwowej płyty kompozytowej, czyli dibondu. Nośniki marketingowe tego typu zwykle można spotkać na dachach różnych budynków. Kasetony dibondowe znajdują też zastosowanie wewnątrz obiektów komercyjnych. Prestiżowe i eleganckie reklamy świetlne są pozbawione widocznych załamań czy złączeń. Z tego względu wyróżniają się ciekawym designem i wyjątkowymi walorami estetycznymi. Świetlne kasetony reklamowe skutecznie przyciągają wzrok potencjalnych klientów.
  5. Reklama wielkoformatowa może mieć powierzchnię nawet więcej niż 100 metrów kwadratowych. Zazwyczaj jest eksponowana bezpośrednio na ścianach budynków i wykonana z siatki winylowej, backligtu lub frontlightu. Najczęściej występuje na ścianach budynków w atrakcyjnych częściach miast albo przy zatłoczonych autostradach.
  6. Neon jest lekki, łatwy w montażu i efektowny. Takie reklamy świetlne mienią się różnymi kolorami, dzięki czemu od razu rzucają się w oczy. Zaliczane są do najstarszych form reklamy zewnętrznej. 

Podsumowanie

Oferta jest na tyle szeroka, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie! Na polskim rynku dostępne są bardzo interesujące formy nośników reklamowych. Zdecydowanie największy zasięg ma reklama zewnętrznaRodzaje najczęściej spotykane w przestrzeni miejskiej to kasetony, szyldy oraz infoscreeny, które bazują na wysokiej rozdzielczości wyświetlanych obrazów. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się różnego typu świetlne reklamy zewnętrzne wykonane z dibondu oraz pleksi. Najczęściej montowane są w pobliżu mniejszych lub większych obiektów handlowych i biurowych.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry