Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Poznaj narzędzia PIM w e-commerce

PIM e-commerce
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Z roku na rok rośnie popularność systemu PIM, w związku z czym coraz więcej firm decyduje się na korzystanie właśnie z tego rozwiązania. Wielu ludziom powyższa platforma przypomina ogromny internetowy sklep, to jednak zaledwie ułamek możliwości systemu PIM. Czym jest to innowacyjne rozwiązanie i dlaczego coraz więcej światowych marek decyduje się na jego wykorzystanie?

PIM i jego funkcje

Product Information Management, czyli w skrócie PIM, powstał, aby ułatwić użytkownikowi realizację zakupu. Powyższa platforma jest innowacyjnym systemem, który ma na celu zarządzanie bazą produktową. PIM wyróżnia się na tle innych tego typu programów, ponieważ spełnia potrzeby nie tylko użytkownika, ale również przedsiębiorcy. Jest to problem wielu firm, które posiadają swoje zasoby w Internecie. Dlatego PIM e-commerce to rozwiązanie tych bolączek. Tę platformę najbardziej wyróżnia jej wszechstronność oraz nacisk na rozwój. Najważniejsze funkcje, które może spełniać PIM to:

  • nadzorowanie danych cyfrowych oraz metadanych,
  • rozbudowany magazyn danych cyfrowych oraz metadanych,
  • zaawansowany edytor treści zarówno tekstowych, jak i graficznych,
  • zarządzanie doświadczeniem klientów,
  • kanał, który pozwala na komunikację pomiędzy przedsiębiorcą a hurtownikiem, sprzedawcą detalicznym i dostawcą.

Warto zwrócić uwagę na dowolność włączenia systemu do struktury firmy. Do wyboru są dwie opcje, czyli instalacja platformy na serwery wewnętrzne lub umieszczenie jej w chmurze, dzięki czemu nie obciąża się infrastruktury IT danej firmy. Drugi sposób jest najczęściej wybierany przez duże korporacje, w których pracuje dużo osób. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest połączenie się z platformą w każdym miejscu na świecie i o każdym czasie.

Zalety PIM (Product Information Management)

W zależności od wielkości przedsiębiorstwa korzyści wynikające z wprowadzenia PIM mogą się różnić. Mniejsze firmy, które dopiero wprowadzają swoje usługi do Internetu, z pewnością docenią ich sprawne zdigitalizowanie oraz usystematyzowanie posiadanych danych. Z kolei średniej wielkości przedsiębiorstwa, które mierzą się z wyzwaniem dynamicznego rozwoju, mogą liczyć na wsparcie podczas tego procesu. Nieocenioną pomocą dla firm, które działają globalnie, będzie wzrost jakości informacji o produkcie oraz przepływu informacji.

Kolejną istotną korzyścią jest fakt, że programy PIM nie tylko oferują sprawdzone rozwiązania, ale również w pewien sposób przewidują możliwe problemy przedsiębiorstwa. Dodatkowo PIM wpłynie na obniżenie kosztów związanych z utrzymaniem firmy. Wynika to z używania jednej, wielofunkcyjnej platformy, jaką jest wyżej wspomniany serwis zamiast kilku aplikacji w tym samym momencie. Kolejną zaletą narzędzia PIM jest możliwość jego integracji z innymi systemami, które są używane w firmie. Każdy przedsiębiorca z pewnością doceni również szybkie wprowadzenie produktu lub usługi na rynek, które dodatkowo odbywa się w kilku kanałach jednocześnie. Wdrożenie do przedsiębiorstwa tak przydatnego narzędzia, jakim jest PIM, przynosi wiele korzyści, które z pewnością wpłyną pozytywnie na projekty przeprowadzane w firmie.