© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Reklama - definicja, funkcje i rodzaje reklamy

reklama
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Z reklamą każdy z nas ma do czynienia na co dzień. Zarówno w domu, w pracy, jak i na spacerze. W dzisiejszych czasach niewyobrażalne jest funkcjonowanie przedsiębiorstw bez reklamy w jakiejkolwiek formie. Sprawdź, czym jest reklama, jakie są rodzaje reklamy oraz jakie pełni funkcje.

Czym jest reklama?

Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego: reclamare, reclamo i oznacza informację z zawartym w niej komunikatem perswazyjnym. Jest głównym narzędziem stosowanym przez przedsiębiorstwa do poinformowania klientów o nowych produktach, usługach i własnej marce. Jednak w reklamę nie inwestują tylko firmy, lecz także różnorodne instytucje i organizacje, które informują o różnorodnych inicjatywach za pomocą reklamy. Każda reklama jest skierowana do pewnej grupy odbiorców i jest działaniem marketingowym, ma zachęcać do skorzystania z usług czy zakupu produktu. 

Jakie są rodzaje reklamy?

Wyróżnia się kilka rodzajów reklamy, które są rozróżniane od siebie przez wzgląd na środek przekazu:

  • reklama radiowa - przekazuje informację za pomocą dźwięków, w celu dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców,
  • reklama telewizyjna - komunikaty wyświetlane w przerwach między programami lub w trakcie filmu,
  • reklama internetowa - bannery, e-mail, artykuły sponsorowane,
  • reklama prasowa - komunikaty w gazetach,
  • reklama zewnętrzna - kasetony reklamowereklamy świetlnebillboardyszyldy i tablice reklamowereklama wizualna.

Funkcje reklamy

Pierwotnie reklama miała pełnić jedynie funkcję informacyjną, jednak z biegiem czasu zaczęła pełnić jeszcze inne funkcję. 

  • Funkcja informacyjna - ma największe znaczenie podczas podejmowania decyzji o nabyciu danego produktu. Reklama informuje klienta o produkcie, jego funkcjach i cenie odwołując się do jego aktualnych potrzeb i doświadczeń. Głównym celem tej funkcji jest budowanie marki i prezentacja produktów lub usług.
  • Funkcja nakłaniająca - jest zadaniem jest nakłonienie klienta do zakupu danego produktu, lub usługi. Komunikat reklamowy ma wskazać na unikalność danego produktu, jakiego nie dostanie się u konkurencji.
  • Funkcja przypominająca - reklama służyć budowaniu marki, stałego grona odbiorców i ma stale przypominać klientom o przewadze jakościowej produktów nad innymi.

Reklama outdoor - jakie są korzyści i formy reklamy zewnętrznej?

Reklama outdoor to bardzo popularny środek promocji usług i produktów własnej firmy. Przede wszystkim umożliwia dotarcie do masowego grona potencjalnych klientów. Ma ogromną siłę oddziaływania nie tylko w dużych miastach, ale i tych mniejszych. Ludzie przechadzając się po ulicach miasta zapamiętują treść billboardów, tym samym zapoznają się z marką i produktem. To również szeroki wybór nośników reklamy zewnętrznej, która może występować w następujących formach:

  • kasetony reklamowe,
  • reklama wizualna,
  • reklamy świetlne,
  • tablice reklamowe,
  • reklama świetlna,
  • billboardy,
  • plakaty,
  • szyldy.

Reklama outdoor

Jednak to nie jedyne korzyści. To przede wszystkim krótki, prosty i chwytliwy przekaz, który może zostać zapamiętany przez potencjalnego odbiorcę na dłużej. Działa 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, dzięki temu stale oddziałuje na potencjalnych klientów. Reklama outdoor to świetne uzupełnienie i wzmocnienie zasięgów innych kampanii reklamowych prowadzonych w środkach masowego przekazu, które można dopasować do własnych potrzeb. Reklama zewnętrza to również niewielki koszt przy ogromnych zasięgach. Pozwala przy niewielkich nakładach finansowych dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zaprezentować produkty lub usługi oraz własną markę.

Zdjęcia: unsplash.com

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry