Obecnie istnieje wiele łatwo dostępnych form inwestycji, które pozwalają na zwiększenie swojego kapitału. Przykładem może być zakup akcji lub obligacji, inwestycja w nieruchomości, surowce i franchising. Nieco mniej popularną, jednak jak się okazuje, jeszcze bardziej dochodową formą inwestycji może być otwarcie własnej myjni bezdotykowej.
Czy myjnia bezdotykowa to dobry biznes?
Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce podąża podobnymi torami, co w pozostałych krajach Unii Europejskiej. Stale zwiększa się zapotrzebowanie na usługi związane z myciem i sprzątaniem pojazdów. Wraz z rozwojem gospodarki i podniesieniem poziomu życia, coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodu, a kierowcy znacznie częściej korzystają z udogodnień, jak np. myjnia samoobsługowa.
Inwestycja we własną myjnię bezdotykową umożliwia oferowanie usług z wysoką marżą przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym. Innowacyjne rozwiązania sprawiają, że wykorzystywana woda może być użyta ponownie, a stosowana chemia ulec biodegradacji. Jest to więc inwestycja przyjazna środowisku, na którą można otrzymać dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Poza powyższymi jest to również ciekawa opcja ze względu na niewymagający znacznego angażowania inwestora charakter przedsiębiorstwa. Po otwarciu myjni bezdotykowej nie trzeba zatrudniać personelu, a zadania zarządcy ograniczają się do przeglądu osprzętu, zebrania dziennego utargu, uzupełniania chemii myjącej oraz organizacji napraw ewentualnych usterek. Co więcej, działalność myjni samoobsługowej można w przyszłości rozszerzyć o dodatkowe wyposażenie i kolejne stanowiska. Tworząc tym samym jeszcze bardziej dochodowe centrum mycia pojazdów.
Koszt budowy myjni bezdotykowej oraz jej rentowność
Pomimo wielu zalet takiej inwestycji, głównym powodem, dla którego warto się na nią zdecydować, jest zysk z myjni samoobsługowej. W zależności od lokalizacji, ilości stanowisk, dostępnych akcesoriów oraz prezencji i promocji myjni, inwestycja może się zwrócić nawet w ciągu kilkunastu miesięcy. Na największe zyski mogą liczyć inwestorzy, którzy zbudowali myjnię na osiedlu, w pobliżu stacji benzynowej, dużego parkingu lub warsztatu. Cena myjni bezdotykowej uzależniona jest przede wszystkim od jej rodzaju oraz wielkości. Najtańsze rozwiązania zaczynają się już od ok. 180 000 złotych, natomiast myjnia samoobsługowa z dwoma lub trzema stanowiskami to inwestycja rzędu 400 000 - 600 000 złotych. Największą część wydatków na budowę myjni obejmuje zakup technologii i osprzętu. Nie uwzględniamy tu jednak zakupu działki.
A jak wygląda zysk z myjni samochodowej? W zależności od myjni cena 10 minut działania waha się pomiędzy 9 a 15 złotych. Zakładając, że myjnia jest otwarta 24 godziny, przy 3 stanowiskach można szacować, że w ciągu dnia klienci zdążą umyć 80-120 samochodów. Można zatem oczekiwać, że miesięcznie tego typu myjnia może osiągnąć przychód na poziomie 25 000-35 000 złotych. Koszty zmienne kształtują się na poziomie ok. 35%. Nawet jeżeli odejmiemy od tej sumy koszty stałe jak dzierżawy czy leasingu, zyski mogą być bardzo zadowalające.
Dlaczego warto inwestować w myjnię bezdotykową z firmą Corrimex?
Popyt na myjnie bezdotykowe samoobsługowe stale rośnie. Samodzielne otwarcie biznesu „od zera” może być jednak czasochłonne i wymagające. Planując inwestycję w myjnię bezdotykową, warto skorzystać z pomocy ekspertów. Firma Corrimex zajmuje się budową myjni z wykorzystaniem najnowszych technologii dostarczanych przez niemieckiego producenta Christ. Współpraca z firmą Corrimex może obejmować realizacje praktycznie całej budowy (od prac budowlanych aż do uruchomienia) lub samo zaopatrzenie w niezbędne materiały jak np. konstrukcja i centrale myjni. Warto wspomnieć, że Corrimex działa na rynku od ponad 30 lat oferując swoim klientom pełne wsparcie przed, w trakcie i po wdrożeniu inwestycji.