© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

  • Home
  • Biznes i finanse
  • Płatności dla e-commerce, czyli jak płacą Polacy w internecie w czasie pandemii?

Płatności dla e-commerce, czyli jak płacą Polacy w internecie w czasie pandemii?

płatności dla ecommerce
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Płatności kartą i konto bankowe

Pod względem najczęściej wybieranych form płatności dla ecommerce, Polacy znacząco się wyróżniają. W 2020 roku, zgodnie z danymi raportu „Płatności cyfrowe 2020”, pod względem najchętniej wybieranych produktów finansowych i transakcyjnych, na pierwszym miejscu z wynikiem 47 proc. znalazła się karta płatnicza (podobnie jak w 2019 r.). Na drugim miejscu uplasowało się konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet, z którego korzysta 40 proc. Polaków. Są to dwa  najpopularniejsze instrumenty wykorzystywane przez konsumentów. Trzecie miejsce zajęło konto bankowe bez aktywnego dostępu przez internet (25 proc.), natomiast na czwartym miejscu znalazła się aplikacja mobilna banku umożliwiająca dokonywanie płatności przez internet.

BLIK rządzi!

Według danych przekazanych przez SW Research, 80 proc. polskich internautów w celu finalizacji zamówienia  najczęściej decyduje się na natychmiastowe płatności internetowe za pomocą np. przelewu online czy BLIK-a. Z kolei 16 proc. konsumentów korzysta z możliwości płatności przy odbiorze, 3 proc. na płatność ratalną, a 1 proc. na odroczoną.

Zgodnie z zestawieniem, najczęściej wybieranymi  przez Polaków formami  rozliczania za zakupy stał się BLIK (58 proc.), przelew online poprzez system płatności internetowych (27 proc.), następnie płatności kartą (25 proc.), przelew tradycyjny (22 proc.) oraz portfel elektroniczny (10 proc.).

płatności online

Ulubiony systemy płatności online polskich internautów

65 proc. konsumentów, którzy wybrali przelew online jako ulubiony system płatności online, wskazało, że ta  forma płatności jest przede wszystkim wygodna, 63 proc. Polaków ceni sobie przelewy internetowe za ich szybkość, 40 proc. jest po prostu do nich przyzwyczajona, a 39 proc. respondentów miało wcześniej pozytywne doświadczenia związane z tym sposobem finalizacji zamówienia.

W zasadzie wszystkie branżowe raporty mówią o kilkuset-procentowych wzrostach sprzedaży online w wielu kategoriach e-commerce. Wzrosty te przekładają się na zdecydowanie większą liczbę kupujących przez internet. Często są to osoby, które po raz pierwszy kupują w sieci głównie z powodu pandemii. Już blisko połowa Polaków dokonuje płatności online za produkty i usługi kupowane przez internet.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry