© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak znaleźć influencera i zmierzyć jego działania?

Influencer marketing
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Influencer marketing to wyjątkowo efektywne narzędzie promocji, ale przy tym – dosyć wymagające. Wystarczy pamiętać o tzw. regule 3/11, która mówi, że pozytywna opinia jest przekazywana średnio trzem osobom, negatywna zaś – aż jedenastu.

Kluczem do dobrej kampanii influencerskiej jest przede wszystkim wybór odpowiedniego influencera oraz monitorowanie prowadzonych działań. Oto, klika wskazówek, które ułatwią działania w tym zakresie!

Influencer marketing – dlaczego warto?

Influencer marketing polega na wykorzystaniu wpływu (ang. influence), który na swoich odbiorców mają różnego rodzaju twórcy i internetowe osobistości. Influencerami mogą być m.in.:

  • Vlogerzy,
  • Blogerzy,
  • Streamerzy,
  • Popularni użytkownicy mediów społecznościowych.

Wokół takich osób gromadzą się grupy stałych, zaangażowanych fanów, którzy cenią sobie tworzony przez nie content i ich zdanie. To sprawia, że komunikaty marketingowe przekazywane przez inflencerów trafiają na wyjątkowo podatny grunt. Jeśli do tego uwzględnimy fakt, że rekomendacje to jeden z najistotniejszych czynników w podejmowaniu decyzji zakupowych, to okaże się, że influencer marketing to forma promocji o wyjątkowym potencjale.

Odpowiedni influencer – jak go znaleźć?

Szukając influencera, z którym nawiążesz współpracę, zwróć uwagę przede wszystkim na następujące kwestie:

  • odbiorcy – fani danego twórcy powinni być jednocześnie Twoją grupą docelową. Pamiętaj też, że odbiorcy zgromadzeni wokół mniejszych twórców z reguły tworzą bardziej jednolite grono, co bardzo ułatwia targetowanie. Z tego powodu warto koncentrować się na mikro- i nanoinfluencerach.
  • platforma, na której działa influencer – każda z nich ma inną specyfikę, gromadzi innych użytkowników i koncentruje się na innym typie contentu. Zastanów się, co najlepiej wpasuje się w strategię komunikacji Twojej marki.
  • reputacja – zostanie ona skojarzona z Twoją marką, dlatego nie możesz zdawać się tu na przypadek. Historia działalności influencera, propagowane wartości, ewentualna współpraca z innymi markami – upewnij się, że nic nie wzbudzaTwoich wątpliwości.
  • Jakość contentu – chodzi zarówno o kwestie merytoryczne, poprawność językową, jak i estetykę.
  • Wiarygodność – zjawiska takie jak fake konta, farmy lajków czy kupowanie followersów niestety istnieją (i z punktu influencer marketingu są całkowicie bezużyteczne). Koniecznie upewnij się więc, że masz do czynienia z rzetelnym twórcą, gromadzącym wokół siebie autentycznych fanów. Pomogą Ci w tym przede wszystkim statystyki: sprawdź zasięgi, liczbę i rodzaj reakcji, historię pozyskiwania odbiorców itp.

Kampania influencerska – jak mierzyć?

Nowoczesne narzędzia analityczne, wśród nich te stworzone specjalnie z myślą o influencer marketingu, umożliwiają skuteczne monitorowanie działań prowadzonych w ramach kampanii influencerskich oraz mierzenie ich skuteczności. Są to np.:

  • Google Analytics,
  • Google Tag Manager,
  • Branch Metrics,
  • Brand24,
  • Iconosquare,
  • Socialmention,
  • wewnętrzne narzędzia portali społecznościowych.

Wskaźniki, które powinno się monitorować, to przede wszystkim: zasięg, zaangażowanie użytkowników (wyświetlenia, polubienia, komentarze, udostępnienia), pozyskany ruch, zakupy dokonane przez link afiliacyjny czy wzmianki na temat marki. Ich analiza umożliwi Ci optymalizację kampanii influencer marketingu i uzyskanie jeszcze lepszych efektów!

Aby dowiedzieć się więcej, Kim jest influencer sprawdź ten artykuł: https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/kim-jest-influencer-i-co-influencer-marketing-moze-dac-twojej-marce/

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry