Jeśli prowadzisz działalność handlową, pewnie nieustannie zastanawiasz się jak skutecznie zwiększać sprzedaż. Wiele technik i rozwiązań, które przez lata przynosiły pożądane rezultaty, dziś już nie sprawdza się tak dobrze. Pomyśl o oczekiwaniach swoich klientów, dopasuj ofertę do ich potrzeb i sięgnij po zupełnie nowe metody, umożliwiające efektywne wsparcie sprzedaży. Przedstawimy Ci kilka przykładów rozwiązań, które pozytywnie wpłyną na Twój biznes.
Zwiększanie sprzedaży poprzez merchandising
Skorzystaj ze strategii cross-merchandisingowych i możliwości sprzedaży impulsowej. Użyj odpowiednich technik oświetleniowych i kreatywnych ekspozycji, aby przyciągnąć klientów. Zainwestuj w atrakcyjny, ale jednocześnie uporządkowany wygląd poszczególnych stoisk oraz samego sklepu. Odtwarzaj na ekranach filmy i prezentacje, dotyczące produktów. Pokazuj, jak dany towar może rozwiązać określony problem klienta. Zaangażuj wszystkie zmysły osób, które odwiedzają sklep. Przydatna w tych działaniach będzie znajomość takich terminów jak visual merchandising czy AIDA.
Co ciekawe, merchandising można zastosować nie tylko w sprzedaży stacjonarnej. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, również możesz wykorzystać kilka technik z tej dziedziny. E-merchandising obejmuje m.in.: wysokiej jakości zdjęcia towaru, dopracowane treści na stronie internetowej, przemyślany, intuicyjnych układ witryny i odpowiednią kategoryzację. W internecie także z powodzeniem skorzystasz z kilku rozwiązań znanych z visual merchandisingu.
Analiza danych a wsparcie sprzedaży
W każdej działalności gospodarczej można wyodrębnić dziesiątki a nawet setki procesów, które wpływają na zwiększanie sprzedaży. Umiejętność ich optymalizowania ma olbrzymie znaczenie dla wyników finansowych. Warto więc zdecydować się na dogłębną analizę danych sprzedaży. Otrzymane na jej podstawie wioski stanowią bardzo przydatnych źródło informacji, które z powodzeniem wykorzystasz do poprawienia kondycji swojego biznesu. Nie jest to jednak łatwe zadanie.
Zamiast zajmować się analizą samodzielnie, możesz skorzystać ze wsparcia wyspecjalizowanych ekspertów z takich firm, jak MerService. Świeże spojrzenie z zewnątrz na procesy sprzedażowe w Twojej firmie jest znakomitym rozwiązaniem. Doświadczeni profesjonaliści nie tylko zbiorą niezbędne dane i przetworzą je w celu wyciągnięcia odpowiednich wniosków, ale też wskażą w jaki sposób można zoptymalizować sprzedaż lub inne obszary działalności.
Sprzedaż w modelu outsourcingowym
Często w firmach za problemy związane z niesatysfakcjonującą sprzedażą odpowiada niedostateczna liczba lub poziom przeszkolenia handlowców. W takiej sytuacji doskonałym pomysłem może być outsourcing. Korzystanie z zewnętrznych przedstawicieli handlowych nie tylko pozwala zoptymalizować koszty, ale także skutecznie zwiększyć sprzedaż, elastycznie dopasowując zasoby ludzkie do aktualnych potrzeb działalności. Sprzedaż w modelu outsourcingowym to również gwarancja pozyskania dla swojej firmy wykwalifikowanych specjalistów, dysponujących niezbędną wiedzą i narzędziami do efektywnej pracy handlowca. MerService proponuje usługi wspomnianego wcześniej merchandisingu, analizy procesów, jak i outsourcing, zapewniając kompleksowe, w pełni profesjonalne wsparcie sprzedaży.