Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Projekt logo – konkurs czy firma?

projekt logo
 |  Artykuł partnera  |  Reklama i marketing

Załóżmy, że planujesz założyć swoją własną firmę. Załatwiłeś już wszystkie formalności urzędowe, masz już biznesplan. Znalazłeś nawet właściwą nazwę, pasującą do twoich celów i branży, w której startujesz. A być może masz nawet slogan reklamowy, który opisuje twoją działalność lub pokazuje twoje kluczowe przesłanie dla Klientów. Bez względu na to ile już zrobiłeś, pozostał Ci tylko jeden krok – projekt logo.

Projekt logo – od czego zacząć?

Jeśli szukasz w Internecie informacji na temat projektu logo, prawdopodobnie odkryjesz, że są dwie główne drogi prowadzące do posiadania logo dla firmy.

Pierwsza to zlecenie projektu logo profesjonalnej firmie zajmującej się projektowaniem graficznym i brandingiem – np. naszej czyli WIZUALION.pl lub założenie konkursu na logo firmy. To, którą drogę wybierzesz zależy od Ciebie, a każda z tych dróg ma swoje plusy i minusy. Jeśli chciałbyś je poznać, zapraszam Cię do zapoznania się z dalszą częścią artykułu.

Konkurs na projekt logo

Jeśli chcesz założyć konkurs na projekt logo, znajdziesz wiele stron, które oferują takie usługi. Wpisując w wyszukiwarce Google frazę „konkurs na logo”, od razu pojawi Ci się co najmniej kilka większych firm. Gdy zdecydujesz się na taki krok, to zazwyczaj dostaniesz kilkadziesiąt różnych projektów logo od anonimowych osób. Ilość koncepcji to zdecydowanie jest plus. Dodatkowo koszty nie są zbyt duże w stosunku do ilości koncepcji jakie dostaniesz. Jednak pozostaje pytanie, czy w tym przypadku ilość oznacza jakość? Wiadomo, można czasem trafić na jakiś dobry projekt logo. Tylko czy zauważysz go wśród innych o wiele słabszych? Pamiętaj, że wybierając konkurs nie masz wpływu na to, od kogo otrzymujesz koncepcje logo, zatem nawet jeśli projekt Ci się spodoba to nie będziesz mieć gwarancji, że logo zostało zaprojektowane zgodnie ze sztuką projektową. W tym wariancie musisz liczyć tylko na siebie, ewentualnie kogoś z twojego otoczenia kto Ci doradzi. Co Ci w takim razie pozostaje?

Logo firmy u profesjonalisty

Zlecając projekt logo firmie, która od lat zajmuje się tym profesjonalnie, już na starcie masz gwarancję, że trafiasz na projektanta, który zna się na rzeczy. Po rozpoczęciu współpracy zostaniesz poproszony o wypełnienie briefu. Profesjonalista zada Ci kilka pytań, które są skonstruowane tak, aby jak najdokładniej wyczuć ideę, cele i marzenia właściciela firmy. Dzięki informacjom zawartym w briefie, dobry projektant wykona projekty, które nie tylko będą ładne graficznie, ale takie, które dotrą do umysłów Twoich potencjalnych Klientów. A to jest sprawa kluczowa, jeśli chcesz sprzedawać swoje produkty lub usługi. Zazwyczaj otrzymasz 3 koncepcje logo, do których będziesz mógł wprowadzić swoje uwagi. To czego jednak nie będziesz widzieć, to dziesiątki pomysłów, kształtów, z których powstanie jeden z trzech dopracowanych projektów logo. Oprócz tego każda z tych koncepcji przedstawiona zostanie na różnego typy materiałów, papierze firmowym, wizytówce, szyldzie. Nawet jeśli zlecasz tylko projekt logo bez dodatków, to będziesz miał możliwość zobaczyć jak twoje przyszłe logo może się prezentować na żywo.

Logo firmy

Co zatem wybrać- firmę czy konkurs.

Ta decyzja zależy już tylko od Ciebie. Wiadomo, koszty projektu logo u profesjonalnej firmy zajmującej się wizerunkiem są zazwyczaj dużo większe niż gdy zlecisz konkurs na logo. Jednak pozostaje pytanie. Czy naprawdę warto oszczędzać na tak ważnym kroku. Dobry, trafiony w sedno twojej branży projekt logo, może już na starcie dać Ci wystarczająco siły by dogonić konkurencję. To jest inwestycja, która najczęściej zwraca się już w ciągu 1-2 miesięcy prowadzenia działalności.

Jeśli nadal zastanawiasz się co wybrać, zapraszam Cię do tego artykułu, w którym wyjaśniam szczegółowo co lepiej wybrać – projektanta czy konkurs: https://www.wizualion.pl/blog/konkurs-na-logo-firmy/