Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak wybrać firmę audytorską?

Audyt podatkowy
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Przeprowadzenie audytu to bardzo ważny element, mający na celu minimalizację ryzyka podatkowego. Wybór odpowiedniej firmy audytorskiej powinien być świadomy i przeprowadzony odpowiedzialnie. To od doradców podatkowych zależy, czy audyt przebiegnie prawidłowo i czy zostaną dopełnione wszelkie formalności.

Jakie są etapy audytu podatkowego?

Audyt podatkowy zazwyczaj rozpoczyna się od dokładnego wywiadu z klientem zlecającym działania w swojej firmie. Audytorzy dowiadują się na nim, jakie są oczekiwania i zakres planowanych prac oraz poznają specyfikę branży. Zostają podjęte kroki w kierunku wyceny usługi, a po jej akceptacji podpisuje się korzystną dla obu stron umowę o współpracy. Następnie przedsiębiorca dostarcza niezbędne dokumenty do przeprowadzenia audytu podatkowego. Firma audytorska sporządza gotową listę, więc nie ma problemu z wyborem odpowiednich dokumentów. Po tych etapach audytorzy przystępują do wnikliwej analizy i sporządzają specjalny raport, który ocenia zgodność prowadzonych przez przedsiębiorstwo rozliczeń podatkowych z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Taki dokument zawiera w sobie szereg zaleceń, dzięki którym klient może zoptymalizować dotychczasowe działania.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy zewnętrznej?

Aby dokonać odpowiedniego wyboru firmy audytorskiej, która przeprowadzi audyt podatkowy, warto wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Na początek dobrze jest sprawdzić doświadczenie usługodawcy. Firma, która działa na rynku od co najmniej kilku lat, jest w stanie pochwalić się osiągnięciami i klientami, którzy skorzystali z jej usług. Ponadto dobrze jest sprawdzić wykwalifikowanie doradców podatkowych oraz możliwość świadczenia w pełni kompleksowych usług. Im więcej wiedzy jest w stanie przekazać audytor, tym lepiej dla przedsiębiorcy i jego późniejszego rozwoju oraz optymalizacji działań. Profesjonalna firma zewnętrzna powinna posiadać również czytelną stronę internetową, z której przedsiębiorca dowie się, jaki zakres usług oferuje i czego może się spodziewać po współpracy.