Kontakt telefoniczny to jeden z podstawowych sposobów porozumiewania się klientów z firmami. Aby maksymalnie go ułatwić, a jednocześnie poprawić wizerunek firmy na rynku, powstają zapowiedzi telefoniczne.
- Powitania telefoniczne lektorskie vs z syntezatora
- Nowoczesne zapowiedzi telefoniczne
Te krótkie, informacyjne teksty wpływają na wizerunek firmy, a przy tym na lepszą komunikację na linii klient - firma. Aby nagranie pełniło taką funkcję, musi być odpowiednio przygotowane, najlepiej przez profesjonalnego lektora.
Powitania telefoniczne lektorskie vs z syntezatora
Na rynku funkcjonują dwie główne metody nagrywania zapowiedzi telefonicznych. Pierwsza z nich to nagrania z syntezatora. Co prawda zwykle mogą być tańsze niż te przygotowane przez lektora, jednak coraz częściej nie przynoszą oczekiwanego efektu. Jest to związane ze sztucznym głosem, który niekiedy może być drażniący dla ludzkiego słuchu. Z tego powodu coraz częściej firmy decydują się na profesjonalne nagranie lektorskie zapowiedzi telefonicznej. Ta opcja pozwala nagrać dobrze przygotowany tekst, czytany przez doświadczonego lektora, który posiada umiejętność odpowiedniego modulowania głosu. Lektor może zmienić barwę głosu, szybkość czytania czy tonację w zależności od potrzeb klienta. W ten sposób powstaje idealnie dopasowane do wizerunku danej firmy nagranie, umilające klientowi czas oczekiwania na połączenie z pracownikiem firmy.
Nowoczesne zapowiedzi telefoniczne
Nagranie zapowiedzi telefonicznej wymaga konkretnych przygotowań. Przede wszystkim, trzeba zdecydować się na jeden sposób nagrania. Jeśli wybór padnie na nagrania lektorskie, pozostaje kwestia wybrania lektora. Najkrótszą drogą jest pominięcie banku głosów i skorzystanie z usług profesjonalnego lektora, który nie zleca nagrań podwykonawcom. Taka firma dysponuje profesjonalnym studio i odpowiednim wyposażeniem, które pozwala przygotować nagranie zgodnie z obowiązującymi na rynku standardami. Dodatkowym atutem jest krótki czas wykonania zlecenia oraz przygotowanie plików w formacie najdogodniejszym dla klienta.
Dobrze przygotowane powitania telefoniczne pozwalają na lepszy i szybszy kontakt klienta z pracownikami firmy. Dzięki temu firma poprawia swój wizerunek na rynku oraz jest uznawana za poważnego i profesjonalnego partnera biznesowego. Naturalne i treściwe powitania telefoniczne stały się więc nieodłącznym elementem komunikacji między firmą a jej klientami, co sprawia, że zapotrzebowanie na nagrania lektorskie rośnie, nie tylko wśród dużych przedsiębiorstw, ale również małych firm.