Mailing reklamowy jest w stanie zachęcić odbiorców do działania, nawiązania kontaktu z Twoją firmą i pozwala na efektywne generowanie leadów. Bazuje bowiem na narzędziu, z którego codziennie korzysta ogromna liczba osób – poczty e-mail. Jest więc idealnym sposobem na budowanie relacji z klientami, jednak kampania mailingu reklamowego musi być uruchomiona w odpowiedni sposób, by przyniosła korzyści.
1. Poznaj swoją publiczność
Aby mailing reklamowy miał sens, musi trafiać do takich odbiorców, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami – podkreślają eksperci z makesend.pl.
Jednak skąd masz wziąć takie informacje, uruchamiając swoją pierwszą kampanię? Tu z pomocą przychodzą dane z Google Analytics i z profili w mediach społecznościowych. Oba źródła zawierają część demograficzną, informacje o lokalizacji i zainteresowaniach, a także szereg innych wiadomości, dzięki którym uzyskasz migawkę o tym, kim są Twoi klienci i czym są zainteresowani. Chociaż zbudowanie pierwszej bazy odbiorców jest niezwykle czasochłonne, to jest to dobry punkt wyjścia do tworzenia skutecznych kampanii e-mail marketingowych.
2. Korzystaj z dostępnej technologii
Najlepsze usługi oferujące mailing reklamowy mają narzędzia, które pomogą Ci tworzyć skuteczniejsze kampanie. Szukaj funkcji takich jak:
- łatwe tworzenie kampanii i ich automatyzacja (szablony, generowanie raportów),
- integracja z oprogramowaniem, z którego już korzystasz (np. Wordpress),
- liczne sposoby segmentowania odbiorców,
- dogłębna analiza skuteczności kampanii mailingu reklamowego.
3. Zaplanuj treść i określ to, co chcesz dzięki niej osiągnąć
Dobrym startem dla każdej skutecznej kampanii e-mail marketingowej jest właściwy dobór tytułu, który odgrywa kluczową rolę w nakłanianiu ludzi do otwierania wiadomości. Podobnie jak tytuł książki, temat wiadomości e-mail musi zwrócić na siebie uwagę, aby ludzie chcieli w nią kliknąć.
Problemem jest to, że jesteś ograniczony jedynie do kilku słów, aby zrobić wrażenie – na monitorach widocznych jest przeważnie do 50 znaków, z kolei na telefonach jedynie 20. Mądrze jest więc umieścić w tytule najważniejsze elementy, takie jak:
- opis benefitów, które czekają po otwarciu wiadomości,
- dodanie personalizacji,
- maksymalny skrót Twojej oferty.
4. Zwróć uwagę na wygląd maila
Projekt wiadomości ma znaczenie w każdej udanej kampanii mailingu reklamowego. Jeśli Twoje wiadomości są jedynie ścianą tekstu, to nie będą w stanie nikogo zachęcić do zgłębienia się w ich treść. Korzystaj z grafik, które można odnaleźć na Twojej stronie – dzięki temu uzyskasz wiarygodność i spójność na różnych kanałach komunikacji. Pamiętaj jednak o tym, aby najważniejsze informacje znalazły się w mailu w formie tekstu – spora część osób ma wyłączone automatyczne wyświetlanie się załączników.