Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak usprawnić obsługę klienta?

profesjonalna obsługa klienta
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Obecna profesjonalna obsługa klienta wygląda całkiem inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Zastosowanie w niej chatbotów otworzyło świat całkiem nowych możliwości jakie firma może zaoferować potencjalnym klientom.

Stanowią też one bardzo skuteczny kanał komunikacji, wygodny, niekrępujący i co bardzo ważne-czynny 24h. Przy pomocy takiego kanału osoba, która chce się czegoś dowiedzieć o firmie, produkcie, ofercie itd, jest w stanie niemal natychmiast otrzymać pełen pakiet informacji. Bot pomoże w procesie zakupu, przeprowadzi przez jego proces, doradzi, przedstawi dostępne opcje itd. Jest to rozwiązanie nie tylko dla dużych firm, w mniejszych biznesach także znajdą one dla siebie zastosowanie. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zintegrowanie strony internetowej z komunikatorem. Przyczyni się to do zwiększenia ruchu na stronie, generując większe zainteresowanie produktem i większą sprzedaż.

Chatbot

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Chatbot przyda się w szczególności firmom, którym z różnych powodów nie opłaca się wypuszczać na rynek własnej aplikacji. Klient np. może nie chcieć z niej korzystać, bo będzie już to kolejna aplikacja na jego urządzeniu, zaś przy użyciu Messengera może łatwo połączyć się z chatbotem danej firmy i korzystać dowolnie z jego usług. To oszczędność czasu i miejsca w pamięci urządzenia dla klientów. Czasem chatbot wymaga jednak powiązania go z kontem sklepu internetowego, tak, aby mógł np. informować o złożonych w nim zamówieniach. Potem, oprócz wypełniania głównej funkcji sprawdzania zamówień, może przesyłać również klientowi informacje o zniżkach i rabatach. Najważniejsze w procesie użytkowania chatbota jest precyzyjne określenie problemów, z jakimi będą się zwracać klienci, tak, aby chatbot mógł rozwiązać je w jasny i prosty sposób. Klienci zaś częściej finalizują proces zakupowy, mając inteligentnego asystenta do pomocy. Boty w oczywisty sposób zmniejszają firmowe koszty, dzięki większej ilości rozwiązanych problemów, bez udziału pracowników. Ich możliwości są praktycznie nieograniczone. I choć na chwilę obecną całkowicie nie da się zautomatyzować obsługi klienta, chociażby ze względu na złożoność zadawanych przez klientów pytań, oraz fakt, iż są sprawy, które wymagają kontaktu z żywym człowiekiem, to zastosowanie chatbotów w obsłudze klienta jest nieuniknionym krokiem w przód.

Boty w najbliższym czasie będą nas zadziwiać swoją coraz większą inteligencją i procesami, jakich będą się uczyć, wpisując na stałe w coraz bardziej profesjonalną i dedykowaną obsługę klienta w najróżniejszych jej obszarach.