Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Czego można nauczyć się na szkoleniu sprzedażowym?

Skuteczna sprzedaż
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Skuteczna sprzedaż wydaje się prosta, jednak okazuje się, że wybory konsumentów w dużej mierze zależą nie od ich własnego zdania, a od umiejętnie stosowanych technik perswazji. Najlepsi sprzedawcy potrafią przekonać do swojej oferty niemalże każdego, przedstawiając ten sam produkt na wiele różnych sposobów. Umiejętności takich sprzedawców zwykle są przez lata trenowane, między innymi na specjalistycznych szkoleniach. Czego można się na nich nauczyć?

  1. Zasady komunikacji z klientem
  2. Budowanie atrakcyjnej oferty to podstawa

Szkolenia sprzedażowe są jednymi z najczęściej wybieranych przez duże marki. Korzystają z nich zarówno najwięksi gracze w swojej branży, jak i firmy oferujące towary luksusowe lub niszowe. Na profesjonalnym kursie sprzedawcy uczą się, jak efektywniej pozyskiwać klientów oraz zdobywać przewagę nad konkurencją. Ich umiejętności są niezbędne do utrzymania pozycji na rynku i zdobycia zaufania grupy docelowej. Sprawdź, czego dowiesz się na szkoleniu sprzedażowym? 

Zasady komunikacji z klientem

Firma szkoleniowa uczy sprzedawców podstawowych zasad komunikacji z klientem. Są one niezbędne, by nawiązać z nim relację w celu przedstawienia swojej oferty. Komunikaty do klienta powinny być jasne i zwięzłe oraz dostosowane do charakteru danej osoby. Sprzedawcy już po kilku zamienionych słowach są w stanie ocenić, które cechy produktu będą najistotniejsze dla danego kupującego. Dodatkowo przedstawiciel firmy wie, czy powinien postawić się w roli partnera, eksperta, czy też innego rozmówcy, by skuteczniej komunikować się z klientem. 

Budowanie atrakcyjnej oferty to podstawa

Skuteczny sprzedawca doskonale radzi sobie z tworzeniem atrakcyjnej oferty. Szkolenia sprzedażowe uczą, jak analizować potrzeby klienta i dane sprzedażowe. Dzięki tym dwóm elementom szkolenia buduje się o wiele ciekawszą narrację i przedstawia się produkt w pozytywnym, lecz nieprzesadzonym świetle. Po odbyciu szkolenia zyskuje się wszystkie niezbędne kompetencje do kontrolowania rozmowy handlowej, dlatego z powodzeniem sprzedaje się produkty klientom z sektora B2B i B2C.

Szkolenia sprzedażowe

Na szkoleniu sprzedażowym ćwiczy się przede wszystkim kompetencje miękkie, które w edukacji szkolnej oraz w szkołach wyższych często są zaniedbywane. Same kompetencje twarde nie wystarczają, by skutecznie sprzedawać, dlatego kurs rozwija te cechy, na które wcześniej kładziono niewielki nacisk. Dzięki takiemu podejściu niemalże każdy może stać się skutecznym sprzedawcą, który doskonale radzi sobie nawet z trudnymi klientami.