© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Pomysł na biznes: sklep obuwniczy online

sklep obuwniczy online
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Szukasz pomysłu na biznes, który będzie przynosił zyski, nawet w tak dynamicznie zmieniającym się świecie? Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania w kierunku założenia własnej firmy, warto sobie uświadomić, że nie istnieje jedna, skuteczna recepta na sukces w biznesie. To wypadkowa wielu czynników m.in. doświadczenia, kontaktów, środków finansowych, działań reklamowych i… szczęścia. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu obuwniczego sklepu internetowego.

Czy sklep z butami to dobry pomysł na biznes?

Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi: to zależy. Jeżeli na poważnie myślisz o sklepie internetowym z obuwiem, to więcej niż prawdopodobne, że masz doświadczenie w tej branży. Być może zawodowo zajmujesz się modą, masz wykształcenie w tym kierunku lub posiadasz kontakty umożliwiające Ci łatwiejszy start w branży. Jeśli tak, to masz duże szanse na powodzenie.

O czym musisz pamiętać, zakładając sklep obuwniczy online?

Sprecyzowana grupa odbiorców

Zanim rozpoczniesz działalność, zastanów się, kto będzie Twoim klientem docelowym: wszystkie osoby dorosłe, wyłącznie kobiety, a może tylko dzieci? Poznaj swoją konkurencję: ich mocne oraz słabe strony i… spróbuj znaleźć własną niszę!

Wysokiej jakości produkty

Skąd pozyskiwać wysokiej jakości produkty w konkurencyjnych cenach? Jednym z najczęściej wybieranych źródeł, zarówno przez małych, jak i dużych przedsiębiorców, jest hurtownia obuwia. Profesjonalne hurtownie mogą pochwalić się bogatym asortymentem, szeroką rozmiarówką i konkurencyjnymi cenami.

Dokładne opisy produktów

Klienci są coraz bardziej przyzwyczajeni do robienia zakupów online. Ale to nie znaczy, że możesz zrezygnować z opisu produktów wyłącznie na rzecz zdjęć. Odpowiednio obfotografowany produkt wraz z dokładnym opisem to duże ułatwienie dla potencjalnych klientów. Jak powinien wyglądać idealny opis produktu? Oprócz technikaliów, czyli informacji o rozmiarze buta, długości wkładki, wysokości obcasa, kształtu noska czy materiałów, z których zostało wykonane obuwie, warto pokazać klientowi, w jaki sposób może wykorzystać produkt (np. do pracy biurowej, na wesele) oraz zwrócić uwagę na możliwość zestawienia z innymi elementami ubioru.

Działania SEO

Wszyscy marzą o tym, aby ich strona znalazła się na pierwszej stronie wyszukiwań najpopularniejszej wyszukiwarki świata. Nie jest to niemożliwe, ale wymaga czasu i odpowiednich działań. Teksty na Twojej stronie internetowej powinny być przede wszystkim unikalne (Google surowo karze za duplikowanie treści!), nasycone frazami kluczowymi (także tymi z długiego ogona), ale także przyjazne dla użytkowników. Oprócz zadbania o szczegółowe opisy produktów warto także założyć blog ze specjalistycznymi wpisami, który będzie nie tylko źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów, ale dodatkowo będzie generować ruch na stronie.

Szybkość ładowania się strony

Specjaliści ds. e-commerce przekonują, że czas ładowania się strony nie powinien przekraczać 4 sekund. Zbyt długie wczytywanie witryny może zniechęcić potencjalnego klienta do odwiedzin w serwisie. Szybkość ładowania się strony jest uzależniona od wielu czynników, ale przy pomocy specjalistycznych narzędzi dostępnych w sieci można ją zbadać i usprawnić jej działanie. Warto pamiętać, że szybkość ładowania się strony jest także jednym z czynników rankingowych Google!

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z pawpol.com.pl
BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry