Zadbaj o swoich klientów, oferując im tanie dostawy oraz możliwość wyboru usługodawcy. Poznaj najpopularniejsze metody wysyłania swoich produktów.
Handel internetowy kwitnie, a konkurencja w wirtualnym świecie znacząco wzrosła w ciągu ostatniego roku. Aby zyskać klientów, którzy chętnie będą do Ciebie wracali, zadbaj o jak najwyższą jakość nie tylko towaru, lecz również kompleksowej obsługi kupującego. Jednym z jej elementów jest dostawa zamówień.
Jak wysyłać towar?
Wśród dostępnych opcji możesz nadać nadać paczkę:
- pocztą
- kurierem
- do paczkomatu
- do kiosku RUCHu.
Jeżeli pragniesz zadbać o wygodę swojego konsumenta, daj mu możliwość wyboru pomiędzy wszystkimi z powyższych. Pamiętaj, że kupujący mogą mieszkać w różnych regionach Polski i cenić sobie różne firmy kurierskie. Jedni preferują dostawę pod same drzwi, innym zależy na możliwości odbioru paczki w niestandardowych godzinach. Wyjdź klientom naprzeciw i zaprezentuj się jako troskliwy sprzedawca. Pamiętaj, że koszty wysyłki, czas realizacji usługi, możliwość wyboru dostawcy, wszystko to będzie miało wpływ na ilość zamówień w Twoim sklepie. Wysokie stawki za transport mogą sprawić, że klient uda się do konkurencji. Nawet jeśli Twój produkt będzie tańszy, dla kupującego liczy się ostateczna cena, jaką będzie musiał zapłacić za to, by wejść w jego posiadanie.
Na co zwrócić uwagę wybierając dostawcę?
Przede wszystkim nie polegaj wyłącznie na własnych doświadczeniach. Sprawdź opinie innych. Wielu klientów ocenia pracę danej firmy na podstawie zachowania konkretnego kuriera, co może być mylące.
Poza ceną i szybkością realizacji transportu, zwróć uwagę również na dodatkowe udogodnienia typu: śledzenie przesyłek, darmowe zwroty, możliwość dostosowania czasu dostawy lub odbioru w punkcie.
Dla nowych sprzedawców internetowych świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług brokera kurierskiego. Dzięki takiej firmie możesz zyskać dostęp do stawek niższych, niż bezpośrednio u przewoźnika. Broker z racji realizowania dużej liczby zamówień, otrzymuje specjalne ceny, nawet kilkadziesiąt procent niższe. Brokerzy mają w swojej ofercie różne firmy kurierskie, ale także paczki w RUCHu oraz paczkomaty Inpost. Co ważne, z brokerem nie musisz podpisywać od razu długoterminowej umowy. To dlatego tak chętnie współpracują z nimi początkujący sprzedawcy, którzy nie są w stanie przewidzieć jak rozwinie się ich biznes.
Za co klienci lubią paczkomaty?
To niezwykle atrakcyjny sposób dostawy, a klienci mocno go polubili, szczególnie w dobie pandemii. Bezkontaktowy odbiór paczek pozwala znacząco ograniczyć kontakt z potencjalnymi wirusami. Główną zaletą paczkomatów jest jednak bardzo szybka dostawa oraz możliwość odbioru przesyłki z paczkomatu w dogodnym momencie, w ciągu 48h. Inspot każdego dnia stawia nowe maszyny, dążąc do tego, by każdy miał wygodny dostęp do jednej z nich w swojej najbliższej okolicy. Paczkomaty stawiane są w pobliżu marketów, stacji benzynowych i innych ważnych punktów. W dużych miastach, znajdziesz je niemal na każdym osiedlu. Paczkę można odebrać dzięki temu podczas spaceru z psem, dzieckiem, czy wracając po nocnej zmianie w pracy.
Kolejną zaletą paczkomatów jest łatwa obsługa. Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji, by otworzyć skrytkę. Nie trzeba nawet dotykać panelu maszyny, ani stać w kolejce.
Jeśli masz jakieś szczegółowe pytania i wątpliwości dotyczące wysyłki paczek za pośrednictwem InPost, chcesz wiedzieć jak wybrać inny paczkomat? Interesuje Cię jak śledzić zwrot InPost? A może Twój produkt jest duży i zastanawiasz się co zrobić, gdy paczka nie mieści się do paczkomatu? Na wszystkie powyższe zagadnienia znajdziesz odpowiedź na Allegro Gadane. To społeczność kupujących i sprzedających, którzy mogą się wspierać i wymieniać doświadczeniami. Allegro Gadane jest miejscem w sieci, które pomaga nowym przedsiębiorcom odnaleźć się w świecie e-commerce. Wszyscy użytkownicy Allegro mogą tu zadawać pytania związane ze wszystkim, co dotyczy sprzedaży i zakupów w tym serwisie.
Dołącz do społeczności, która pomoże Ci zadbać o Twoich klientów.