© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Kto może zostać franczyzobiorcą?

franczyzobiorca
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Na polskim rynku franczyza pojawiła się w późnych latach 80. Od tego czasu stała się jednym z czołowych systemów, pozwalających na otworzenie własnej działalności i wciąż się rozwija. Obecna jest już w takich działach jak gastronomia, sektor spożywczy czy odzieżowy, a nawet księgarniany i perfumeryjny. Ów sposób na prowadzenie biznesu wydaje się być niezwykle intuicyjny, polega na zakupie licencji franczyzowej danej marki, dzięki czemu możemy korzystać z jej znaku firmowego i pod nim otworzyć własny punkt. Jednak czy każdy nadaje się na franczyzobiorcę? Jakie warunki trzeba spełnić?

Kapitał wstępny

Aby zostać franczyzobiorcą z pewnością trzeba posiadać pewną startową sumę pieniędzy. Nie jest to jednak żadną nowością dla przedsiębiorców rozważających otwarcie własnego biznesu. W przypadku franczyzy, koszty jakie będziemy musieli ponieść mogą być znacznie niższe, niż wtedy, gdy rozpoczynamy pracę pod samodzielną, zupełnie nową marką. Główną opłatą początkową jest opłata franczyzowa, czyli wykupienie praw do licencji franczyzowej. Nadto franczyzobiorca musi pokryć koszty otwarcia punktu, jak i zaopatrzenia go w odpowiedni asortyment. Nie są to jednak wysokie sumy, w porównaniu do pakietu korzyści, jakie się otrzymuje. Biorca licencji nie musi się przejmować opracowaniem dokładnego planu na funkcjonowanie działalności, gdyż otrzyma od dawcy kompleksowe know-how. Może również zaoszczędzić na zakupie asortymentu i wyposażenia punktu, dzięki niezwykle korzystnym warunkom umów, jakie franczyzodawcy są w stanie wynegocjować z dostawcami i kontrahentami. Przykładem tu może być sieć sklepów Topaz, która swoim franczyzobiorcą zapewnia wyjątkowo atrakcyjne warunki współpracy z dostawcami, a także możliwość zaopatrzenia sklepów w bogaty asortyment największych dystrybutorów w Polsce w promocyjnych cenach.

Doświadczenie

Powszechnie wiadomo, iż nie ma nic bardziej wartościowego w biznesie, niż wiedza zdobyta poprzez doświadczenie. Wieloletnia obserwacja i analiza branży wyrabia w przedsiębiorcy niezrównany zmysł handlowy i umiejętność przewidywania koniunktury gospodarczej. Są to zalety, których może brakować wielu początkującym biznesmenom. Warto, aby rozważyli oni wtedy zakup licencji franczyzowej, gdyż stając się właścicielem punktu już istniejącej marki, mogą liczyć na wszechstronną pomoc ze strony franczyzodawcy. Otrzymując opracowane przez niego know-how, dostają jednocześnie przepis na sprawdzony interes, który zdał egzamin nawet w zmiennych warunkach rynkowych.

Dawca licencji często pomaga w zatrudnieniu, np. sieć sklepów Topaz umożliwia oddelegowanie już wyszkolonych pracowników z różnych działów sieci.

Jako prosperujący od lat franczyzodawca proponujemy niedoświadczonym w marketingu przedsiębiorcom dokładnie opracowane narzędzia marketingowe, mające za zadanie podniesienie sprzedaży w supermarketach. Należy do nich między innymi: koloportaż gazetek promocyjnych organizowanie akcji bilbordowych i plakatowych, weekendowe akcje promocyjne, a nawet coroczny piknik dla konsumentów, który pozwala ugruntować już istniejącą pulę naszych klientów, jak i pozyskać nowych.

Ambicja

Niepodważalnym warunkiem na zostanie potencjalnym franczyzobiorcą jest posiadanie ambicji i chęci rozwoju osobistego. Osoby chcące pracować i dążyć do ciągłego doskonalenia zarówno siebie, jako biznesmena, jak i swojej działalności, to osoby, które sprawdzą się na miejscu biorcy licencji. Takich właśnie przedsiębiorców poszukuje sieć sklepów Topaz. Jeżeli zależy Ci na prowadzeniu lukratywnego interesu, a także budowaniu silnej pozycji na polskim rynku - zapoznaj się z naszą ofertą franczyzową i dołącz do ogromnego grona zarabiających z nami handlowców!

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry