Firmy, które chcą spełniać oczekiwania klientów, muszą się dostosowywać do obecnych wymagań rynku, a najlepiej wyprzedzać konkurencję i zapewniać narzędzia, których inne przedsiębiorstwa jeszcze nie wdrożyły. Obecnie standardem w zarządzaniu relacjami z klientami jest wykorzystywanie systemu CRM. Co to oznacza i jak taki system może pomóc w prowadzeniu działalności? Czy na pewno potrzebujesz tego rozwiązania?
CRM to skrót od customer relationship management, co oznacza w uproszczeniu zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Odpowiednio dobrany i skonfigurowany system tego typu pomaga ograniczyć koszty sprzedaży i marketingu, czyli wpływa na poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa. CRM nie jest rozwiązaniem nowym – takie systemy pojawiły się w USA w latach 80. ubiegłego wieku, ale były one dalekie od tych, które masz do dyspozycji obecnie. Wówczas była to po prostu prosta baza danych, która miała usprawnić komunikację między klientem a pracownikami firmy. Z czasem możliwości systemów CRM rozszerzano. Co dają one obecnie? Jakie korzyści odniesiesz, używając tego narzędzia? Przeanalizujemy to na podstawie systemu GoNet CRM. Oto jego przykładowe możliwości:
To tylko wybrane korzyści, które wynikają z wykorzystywania w biznesie odpowiednio dobranego systemu CRM. Przyjrzymy się bliżej wybranym z nich.
System CRM jest bezcenny m.in. dlatego, że można w nim gromadzić dane o kliencie i dotychczasowej współpracy z nim. Dzięki temu przedsiębiorca nie jest również uzależniony od danego pracownika. Tzn. jeśli zatrudniony odejdzie, to nie musi przekazywać informacji nowemu specjaliście o tym, na jakim etapie znajdują się poszczególne zamówienia – wszystko widnieć będzie w systemie CRM.
W bazie oprogramowania CRM mogą być zapisane informacje o tym, którzy pracownicy wykonywali poszczególne zadania i kiedy miało to miejsce. Utrwalana jest pełna historia kontaktów. Jeśli dalszą realizacją zlecenia będzie się zajmować inny pracownik niż dotąd, wówczas i tak będzie on mieć świadomość, na jakim etapie znajduje się ten proces. W systemie widać, jakie oferty złożono klientowi, więc nie dojdzie do ich powielenia. Można w nim także umieścić notatki o dotychczasowej komunikacji z klientem i ewentualnych problemach, które temu towarzyszyły. Dzięki temu można ich uniknąć i zapewnić lepszą obsługę.
Korzystając z systemu CRM, można łatwo delegować zadania dla poszczególnych pracowników. Każdy może sprawdzić w systemie, co ma do realizacji i nie musi w tym celu pojawiać się w siedzibie przedsiębiorstwa. Dostęp do tych danych można uzyskać zdalnie, wszędzie tam, gdzie mamy połączenie z siecią.
Zarządzający zespołem widzi, kto wykonał swoje obowiązki i może interweniować, jeśli któryś z pracowników nie wywiązał się z nich należycie. Jasna jest odpowiedzialność poszczególnych specjalistów – każdy wie, co ma robić, a zarządzający może weryfikować, czy proces przebiega zgodnie z planem, czy dotrzymywane są terminy i jakie są ewentualne reakcje klienta na realizację zlecenia.
Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, system CRM może się doskonale sprawdzić jako rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie projektami. Specjaliści odpowiedzialni za ich realizację mogą delegować zadania, monitorować postępy, sprawdzać aktualne raporty i kontrolować działania bez względu na to, gdzie się obecnie znajdują. Żeby jednak system CRM umożliwiał zarządzanie projektami i realizację celów, należy dostosować go do potrzeb firmy. Wówczas może on stanowić duże usprawnienie dla biznesu. Decydując się na system GoNet CRM, również można wybrać takie funkcje, które będą niezbędne dla Twojej działalności.
© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone
Home | O nas | Reklama | Polityka prywatności | Kontakt