Marketing dzięki Internetowi przeżywa prawdziwy rozkwit. Nic więc dziwnego, że stał się jedną z najpopularniejszych gałęzi przemysłu. Jest to nic innego jak proces zarządzania, gdzie grupy ludzi tworzące produkty, wymieniają je na coś, czego aktualnie potrzebują. Rozwój marketingu przyczynił się do powstanie wielu jego rodzajów, w zależności przede wszystkim od narzędzi. wykorzystywanych do promocji. Jakie więc wyróżniamy rodzaje marketingu a jest ich ponad 20?
Marketing tłumów
Ten rodzaj marketingu, ma na celu głównie zwiększenie sprzedaży, a także lojalności klientów, dzięki ich pozytywnym opiniom. Marketing tłumów, umożliwia komentowanie w sposób jak najbardziej naturalny. Linki umieszczone w różnego rodzaju postach i na forach, dają szybkie i prawdziwe przejścia. Dodatkowo im częściej wspominana jest nazwa marki, tym bardziej rośnie jej zaufanie, a także liczba docelowych i lojalnych odbiorców. Marketing tłumów zwykle wykorzystuje:
- kliknięcie bezpośrednio w link
- kopiowanie i wklejanie linku do przeglądarki
- utrzymanie reputacji, za sprawą opcji wyszukiwania podanej nazwy w komentarzu
Content marketing
Jest to tak zwany marketing treści. Wykorzystuje on sposób nałożenia towaru na konsumenta, jednocześnie nie zachęca się go do kupowania. To bardzo specyficzny rodzaj promocji. Dane są dostarczane bezpośrednio do klienta, a od niego zależy czy kupi dany produkt, czy jednak wybierze ofertę konkurencji. Dzięki temu tworzona jest sieć zaufania, a firma ma szansę na wykreowanie wizerunku lidera. Content marketing obejmuje różnego rodzaju blogi, szkolenia, a nawet recenzje wideo.
Marketing wideo
Ten rodzaj marketingu, ma na celu przekazanie klientom informacji w jak najdokładniejszy i najbardziej przystępny sposób. Prezentuje on usługi w łatwej w odbiorze formie wideo. Ludzie potrafią szybko się zniechęcić czytając obszerne teksty informacyjne. Marketing wideo, to także zwiększenie zainteresowania produktem i oferta, przy minimalnych kosztach nakładu własnego.
Social Media Marketing
SSM to nic innego jak promocja marki czy towarów w mediach społecznościowych. W ten sposób zwiększa się świadomość danej marki, a także może ona utrzymać stały kontakt z gronem swoich potencjalnych klientów. Okazuje się, że użytkownicy najbardziej ufają SSM i nie traktują go jako zwykłą reklamę. Dodatkowo SSM ma szeroki zasięg odbiorców i z łatwością dociera do grup docelowych.
SMS & email marketing
Ten rodzaj charakteryzuje się bezpośrednim odwołaniem do klienta i zwróceniem się do niego w wiadomości prywatnej bądź mailowo. Ten rodzaj marketingu jest mocno ukierunkowany. Klienci otrzymują więc bieżące informacje o aktualnych wydarzeniach firmy, promocjach i nowych ofertach. Daje on możliwość kontrolowania efektywności prowadzonych działań reklamowych.
Remarketing
Głównym zadaniem remarketingu jest przywrócenie zainteresowania klientowi, który np. porzucił dokonanie zakupu danego produktu. Remarketing poszukuje więc stale możliwości na odnowienie popytu. Wyświetla on więc reklamy i wysyła przypomnienia, użytkownikom którzy odwiedzili daną stronę, jednak z jakiego powodu nie dokonali na niej zakupu. Często przyjmuje on postać banerów lub ilustracji z dołączoną informacją.
Marketing szeptany
Wielu przedsiębiorców uważa, że przekazywanie informacji bezpośrednio jest najskuteczniejszą formą reklamy. Ustne przekazywanie informacji, jest na pewno efektywne i budzi spore zaufanie. Jednak marketing szeptany to nie tylko proste słowo przekazywane. Cały komunikat jest odpowiednio zaprojektowany i ubrany w odpowiednie informacje. Dzięki temu eliminuje się szereg niedokładności. Celem jest przekroczenie oczekiwań klientów, stosując ustną informację.
Więcej informacji Informacje dodatkowe znajdziesz na stronie Lembicz.pl - blog o marketingu internetowym, tradycyjnym i biznesie. |