© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak to w końcu jest z tym logo firmowym?

projektowanie logo
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Od wielu lat wciąż powtarza się, że jeśli zakładasz swoją firmę to zleć projektowanie logo profesjonalistom. Nie bez powodu zresztą - bo nie jest to wcale prosta sprawa zwłaszcza, że logo to element identyfikacji wizualnej (a więc broszur, samochodów, kolorystyki biur, ubrań pracowników...); wszystko to musi silnie ze sobą współgrać.

Często słyszy się również, że logo powinno przedstawiać klientowi to co masz mu do zaoferowania. Przestańcie w to wierzyć, to wierutna bzdura. Czy Ikea ma w swoim logo meble? Albo Apple komputery? No właśnie...

Jeżeli więc chcesz aby Twoja marka zaistniała na rynku, by szybko utkwiła w pamięci potencjalnych klientów, którzy zaczną korzystać z Twoich usług czy kupować Twój asortyment to zdaj sobie sprawę z tego, że główną "robotę" zrobi tu właśnie logo!

Zadbaj o trzy najważniejsze elementy projektując logo, a osiągniesz sukces!

  1. Prostota: proste logo to dobre logo. Szybko rzuca się w oczy i jest łatwe do zapamiętania. Dobre logo to takie, które owszem przedstawia coś wyjątkowego, ale... nieprzesadzonego.
  2. Rozpoznawalność: Logo proste, ale wyraziste.
  3. Ponadczasowość: Podczas tworzenia logo zadaj sobie pytanie czy za 20, 30, 50 lat będzie się ono nadal sprawdzać? Oczywiście, logo można zawsze odświeżyć, jednak tylko odświeżyć a nie całkowicie je zmienić.

Musicie sobie zdawać sprawę, że to właśnie wasze logo na początku zacznie do was przyciągać naprawdę dobrych pracowników a później klientów – co za tym idzie – wasze zyski będą rosły, a przecież głównie o to wam chodzi gdy zakładacie swoją firmę i chcecie działać na własny rachunek, prawda?

Pomyśl, czy kiedykolwiek skorzystałeś z usług firmy, której logo wydaje Ci się totalną amatorką? No właśnie. To dlatego z każdej strony jesteśmy zachęcani do skorzystania z usług profesjonalistów podczas tworzenia logo. Kiedy zajmiecie się tym sami i zaczniecie bawić się w programie graficznym to na pewno takie elementy jak odpowiednie proporcje, kształty, litery – zostaną pominięte... - co za tym idzie – logo będzie naprawdę kiepskiej jakości i nie będzie przemawiało do odbiorcy.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry