© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Firmowy bunt maszyn

Awaria komputera
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Gdy otwarcie folderu z dokumentami staje się procesem tak długim, że zaczynasz układać z dostępnych na biurku długopisów i ołówków wysokie konstrukcje, gdy oślepia Cię nagle niebieski ekran a Twoje narzędzie pracy odmawia jakiejkolwiek współpracy, gdy podzespoły Twojego komputera przegrzewają się do tego stopnia, że zaczynasz rozpinać koszulę lub po prostu, gdy klasycznie zalejesz kawą klawiaturę laptopa, nie rozkładaj rąk, zachowaj spokój.

Kto nigdy nie miał problemów z komputerem, niech pierwszy rzuci myszką. Prawdopodobnie niewiele z nich zaraz roztrzaska się o ścianę, ponieważ, powiedzmy to sobie otwarcie, awarie komputerów, czy to te związane z zasilaniem, napędem lub oprogramowaniem, są powszechne. Analitycy amerykańskiego rynku sprzedaży komputerów donoszą, że co piąty zakupiony laptop ulega różnego rodzaju awariom. Ba, miłośnicy teorii spiskowych przekonani są, iż część nowego sprzętu zjeżdża z linii produkcyjnych z pewnymi mniej lub bardziej celowymi usterkami.

Twardy reset, kumple i osiedlowy serwis

Awarie komputerów i laptopów wywołują stres, niepokój i złość. W obliczu technologicznego kryzysu reagujemy różnie. Pierwszym odruchem jest samodzielna próba zmierzenia się z problem. Jednak, gdy okazuje się, że najprostsze i powszechnie uznane za najefektywniejsze metody jak restart komputera, nie przynoszą rezultatów, szukamy pomocy w internecie. Jest to metoda obarczona sporym ryzykiem, ponieważ w równym stopniu sieć jest skarbnicą wiedzy, co polem minowym i łatwo ulec pokusie zastosowania w praktyce porad udzielanych przez niezweryfikowanych pod kątem ich wiedzy i fachowości użytkowników.

Gdy okaże się, że żadna z wymienionych powyżej dróg nie prowadzi do celu a na liście kontaktów w telefonie nie odnajdujemy kumpla, który jest informatykiem, decydujemy się na kolejny krok jakim jest oddanie naszego sprzętu do serwisu. Najczęściej są to lokalne punkty, ponieważ autoryzowanych serwisów jest niewiele. W obu przypadkach okazuje się, że i takie rozwiązanie może mieć swoje wady. W związku z tym, że certyfikowanych serwisów jest jak na lekarstwo, czas oczekiwania na odbiór naszego laptopa lub komputera znacznie się wydłuża. Bardzo często nie możemy sobie na to oczekiwanie w firmach pozwolić. Z kolei punkty, które przyjmują sprzęt wszystkich marek nie dają nam żadnej gwarancji, że naprawa zostanie przeprowadzona zgodnie z zaleceniami producenta, co może skutkować nawarstwianiem się problemów lub ich odnowieniem w niedalekiej przyszłości.

Nie trać czasu na niepewne rozwiązania

Optymalnym wyjściem są usługi dedykowane rozwiązywaniu problemów związanych ze sprzętem IT. To, co je odróżnia od punktów napraw, to czas reakcji na zgłoszony problem, personalizacja podejścia do naszych kłopotów, zweryfikowani profesjonaliści oraz metody działania. Takie usługi, jak na przykład Wsparcie IT dla Firm oferowane przez Orange dla Firm, są realizowane zdalnie lub w siedzibach naszych firm. Zatem w obu przypadkach nasze działanie ogranicza się jedynie do zgłoszenia problemu bez ruszania się zza biurka. Jeśli z jakiś powodów to Was nie przekonuje, to na pewno zmieni to informacja, że w przypadku poważniejszej awarii, która wymaga więcej czasu, udostępniany jest nam sprzęt zastępczy, co pozwala na uniknięcie przestojów w pracy. Całkiem fajnie, prawda?

O problemach związanych z awariami komputerów i laptopów oraz z najlepszymi metodami radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach przeczytacie więcej pod adresem: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/firma-online/awaria-komputera-co-robic/

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry