© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Budka gastronomiczna - przystępny sposób na prowadzenie działalności

budki gastronomiczne
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

Prowadzenie działalności gastronomicznej, jak wszyscy zapewne doskonale wiemy, jest praktycznie niemożliwe, jeśli nie posiadamy własnego obiektu. Niestety, wielu przedsiębiorców, szczególnie młodych, niedysponujących jeszcze sporą ilością środków finansowych, często nie jest w stanie pozyskać dla siebie odpowiedniego lokalu. I chociaż w dalszym ciągu sięgamy chętnie po możliwość wynajmu pomieszczeń, rosnące ceny sprawiają, że także i to rozwiązanie nie ułatwia zadania początkującym biznesom.

Z tego też powodu, coraz popularniejszą opcją dla młodych firm stają się kioski handlowe. To niezwykle przystępne, nowoczesne rozwiązanie umożliwia nam bowiem pozyskanie estetycznych obiektów do prowadzenia działalności, przy zauważalnej redukcji kosztów oraz wymaganych formalności. Odpowiednio dobrana, profesjonalna budka gastronomiczna pozwoli nam na prowadzenie działalności przez wiele lat, ułatwiając tym samym pozyskiwanie środków na rozwój firmy. Oto, co warto wiedzieć na ten temat.

Przydatność budek gastronomicznych

Klienci, szczególnie wiosną i latem, lubią sięgać po napoje i przekąski w sposób szybki i prosty. Budki gastronomiczne są tu więc znakomitym wyborem, ponieważ nie wiążą się one z przeszukiwaniem półek większych sklepów. Co więcej, obiekty tymczasowe pozwalają nam na umiejscowienie sklepu w dowolnym miejscu, stając się tym samym znacznie przystępniejszym dla potencjalnych klientów. A ponieważ wykorzystany przez nas kontener sklepowy można w każdej chwili złożyć, nie istnieją żadne przeciwwskazania do przeniesienia działalności w inne miejsce, na przykład w sytuacji, gdy nie prowadzimy sprzedaży gastronomicznej zimą.

Budki gastronomiczne a kwestie prawne

Chociaż kiosk gastronomiczny to rozwiązanie, w przypadku którego nie musimy martwić się o formalności związane z budownictwem, tak w dalszym ciągu konieczne jest podjęcie kilku podstawowych kroków. Mają one na celu uwiarygodnienie naszej działalności w obliczu prawa, dając naszym klientom pełną gwarancję, że sprzedawana przez nas żywność jest przechowywana w odpowiednich warunkach, pozbawionych szkodliwych drobnoustrojów oraz nieprawidłowości, skracających okres ważności.

Zależnie od urzędu, na dopełnienie procedur możemy czekać 1-2 miesiące. Aby móc prowadzić sprzedaż w budce gastronomicznej, konieczne będzie, oczywiście, założenie przez nas swojej działalności. Następnie, musimy dobrać obiekt, dostosowany do skutecznego przechowywania w nim artykułów spożywczych. Kolejnym krokiem jest tu sporządzenie przejrzystego projektu naszej działalności. Jeśli nie mamy pewności, czy sporządzony przez nas projekt będzie atrakcyjny dla urzędników, możemy wynająć specjalistę w celu sporządzenia takiego dokumentu. Ukończony projekt należy następnie przekazać rzeczoznawcy lub złożyć w miejscowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.

Wyłącznie uznane marki

Poszukując niezawodnego kiosku gastronomicznego, powinniśmy postawić na modele, opracowane przez wiarygodnych producentów, cieszących się sporym uznaniem swoich klientów. Nawet, jeśli rozwiązanie to ma nam posłużyć wyłącznie tymczasowo, to właśnie od niego zależeć będzie atrakcyjność naszego biznesu oraz bezpieczeństwo przechowywanych wewnątrz urządzeń i produktów. Z tego też powodu, nowoczesne kioski wykonywane są z materiałów wzmacnianych, odpornych na uderzenia oraz trudne warunki pogodowe.

Nowoczesne budki gastronomiczne to także znakomita izolacja cieplna. Obiekty budżetowe nierzadko nie spełniają tego typu wymogów, przyczyniając się przy tym do szybszego psucia się jedzenia oraz mniej komfortowemu przebywaniu wewnątrz kiosku. I chociaż możemy wyposażyć je w odpowiednią klimatyzację oraz izolację, wiąże się to z dodatkowymi wydatkami, uderzającymi szczególnie w fundusze początkujących sprzedawców. Budki i kioski, oferowane przez uznanych producentów, wiążą się z tylko jedną, przystępną opłatą - za zakup wybranego przez nas obiektu.

Design budek gastronomicznych

Współczesny kontener sklepowy wcale nie musi kojarzyć nam się z prostym, nieciekawym obiektem, będącym jedynym wyjściem dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na wynajem budynku lub lokalu w popularnej okolicy. Wręcz przeciwnie – współczesne kioski i pawilony, dedykowane właśnie sprzedawcom, urzekają znakomitym, bogatym wyborem stylowych obiektów. Dzięki temu, będziemy w stanie przykuć uwagę potencjalnych klientów, szczególnie w przypadkach, gdy uda nam się ulokować kioski handlowe w popularnym miejscu. Niezwykle istotne są tu też estetyczne okna. Pamiętajmy również o wnętrzu – powinno być ono na tyle przestrzenne, aby możliwy był montaż wszystkich urządzeń, zapobiegających psuciu się żywności.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry