Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak założyć skuteczny i użyteczny sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Sklepów internetowych w sieci jest sporo, ale nadal jest miejsce na nowe inicjatywy i nowe działalności – czy to jako forma samodzielna, czy też dodatkowa, wspierająca tradycyjną sprzedaż działalność. Przyjrzyjmy się zatem w jaki sposób założyć sklep internetowy oraz na co zwrócić uwagę rozpoczynając biznes e-commerce.

Rynek e-handlu w Polsce

Pierwszym etapem zakładania sklepu jest wybór branży. Oczywiście nie ma tu problemu, jeśli sklep internetowy ma być nowym kanałem sprzedaży dla sklepu już istniejącego. Jeśli jednak zamierzamy otworzyć nową działalność, bez analizy rynku się nie obejdzie. Obecnie w Polsce, zaledwie kilkanaście procent sklepów internetowych funkcjonuje samodzielnie jedynie w Sieci, przynosząc swoim właścicielom odpowiedni dochód.

E-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Z przeprowadzonych już po raz czwarty przez Gemius SA badań rynku e-handlu wynika, że z roku na rok zwiększa się wartość sprzedaży internetowej. O możliwości dokonywania zakupów w Internecie słyszał już niemal każdy użytkownik Internetu (94%) a zakupów dokonało już 66% Internautów, z czego co trzeci kupuje w Internecie przynajmniej raz w miesiącu. Spośród wszystkich form zakupów przez Internet (sklepy, aukcje, ogłoszenia) aż 60% użytkowników wybiera sklepy internetowe.

Zmniejsza się tez stale ilość osób, które zakupy przez Internet wiążą z ryzykiem. Zmiana myślenia w tym zakresie będzie na pewno miała wpływ na zwiększenie zaufania do dokonywania zakupów przez Internet.

Analiza rynku

Ostatnim pytaniem jest kwestia czy będę w stanie być konkurencyjny? Czyli na jakim polu będę szukał przewagi nad innymi. Oczywiście przy zakupach Internecie ważna jest cena (stąd konieczność znalezienia takiego produktu który będzie można sprzedawać nie drożej niż konkurencja). Jak się jednak okazuje, cena to nie wszystko. (Na co jeszcze klienci zwracają uwagę, przedstawimy w dalszej części artykułu).

Analiza rynku oprzeć trzeba o takie wyznaczniki jak:

  • konkurencja - czy jesteśmy w stanie być lepsi niż inni – np. przez niższe ceny, lepszą jakość obsługi, wprowadzenie produktu którego nie ma jeszcze na rynku?
  • trendy i możliwości rozwoju - czy na produkty które chcemy sprzedawać jest popyt? Czy będzie jeszcze trwał? Czy będziemy w stanie poszerzać ofertę?

Kiedy wiemy już co i komu będziemy sprzedawać, to wybieramy skrypt sklepu

Mając domenę i hosting możemy wybrać wykonawcę. Tu na pewno nie ma mowy o oszczędzaniu. Profesjonalnie wykonany sklep internetowy zgodny z zasadami UI/UX to dopiero początek drogi do zdobycia pozycji lidera w branży. Trzeba pamiętać, że nowoczesny design i łatwość obsługi sklepu internetowego to podstawa. Dlatego stworzenie sklepu internetowego warto powierzyć sprawdzonej Agencji - przykładowo AW PROJEKT, która zajmuje się tworzeniem profesjonalnych sklepów internetowych - wejdź na stronę sklepy internetowe.

Cena autorskiego rozwiązania dedykowanego to koszt od 5.000 do nawet kilkuset tysięcy złotych, w zależności od funkcjonalności i...marki wykonawcy. Zaletami autorskiego rozwiązania jest możliwość wdrożenia nowoczesnych rozwiązań i stworzenia sklepu atrakcyjnego dla klientów, wyszukiwarek i administratora sklepu. 

Oto kilka kluczowych powodów, dlaczego warto założyć własny sklep internetowy?

  • promujesz własną markę, a nie markę Allegro
  • nie odniesiesz sukcesu w sieci nie posiadając marki
  • marka w Internecie jest niemal wszystkim
  • nie płacisz serwisowi aukcyjnemu prowizji od sprzedaży
  • nie płacisz serwisowi aukcyjnemu za wystawienie aukcji
  • zaoszczędzone pieniądze inwestujesz w działania promocyjne
  • większe możliwości budowania relacji z klientami
  • możliwość wykorzystania zewnętrznych narzędzi (np. statystyk)
  • własna baza klientów
  • sprawniejsza obsługa klientów (np. livechat)
  • mniejsza konkurencja (teoretycznie)
  • ograniczona szara strefa
  • zazwyczaj wyższe marże i rentowność

Co należy wiedzieć zakładając e-sklep?

  • musisz sprowadzić użytkowników do sklepu
  • musisz inwestować
  • nie będziesz zarabiać od zaraz
  • musisz być cierpliwy i wytrwały