Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak i gdzie promować swój lokalny biznes w Internecie?

pozycjonowanie lokalne
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Promocja w Internecie jest najskuteczniejszą formą reklamowania lokalnych firm. Jednak ogłoszenia w miejscowej prasie i telewizji, bannery zewnętrzne czy reklama w gazecie nie zbudują dużej rozpoznawalności – ich zasięg jest bowiem ograniczony. Internet daje znacznie większe pole do działania. Promocja jest spersonalizowana, pojawia się w wielu miejscach jednocześnie, a w odniesieniu do korzyści, okazuje się znacznie tańsza. W takim razie, jak promować firmę na rynku lokalnym? Które sposoby są najskuteczniejsze? W co warto zainwestować i dlaczego?

Promocja firmy z Krakowa

Promocja lokalnego biznesu nie musi być ograniczona do jednego czy dwóch sposobów, wręcz przeciwnie. Wszędzie tam, gdzie są lub mogą być klienci, wart zaznaczać obecność. Punktem wyjścia zawsze powinna być analiza konkurencji, ocena możliwości firmy, określenie budżetu na reklamę badanie rynku i potrzeb klientów (wraz z ich segmentacją), a następnie przygotowanie strategii promocji. W analizie pomogą narzędzia takie, jak BRAND24, MOZ Local, Google Alerts, Alexa, SimilarWeb czy SEMSTORM.

A oto najskuteczniejsze sposoby na budowanie lokalnej marki:

SEO lokalne – pozycjonowanie w Krakowie

Jeśli chcemy uzyskać długotrwałe efekty, to najlepszym wyborem z powyższej listy jest pozycjonowanie lokalne (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/pozycjonowanie/pozycjonowanie-lokalne/) strony www, czyli budowanie stabilnej pozycji firmy w wynikach odpowiadających frazom regionalnym. Frazy takie to połączenie słowa/słów kluczowych z nazwą regionu, dzielnicy lub miasta. Przykładowe frazy regionalne to: „pozycjonowanie stron internetowych Kraków, „ślusarz Kraków Nowa Huta”, „Fryzjer Kraków Bronowice”, „sklep obuwniczy Kraków”. Frazy składające się z więcej, niż dwóch słów określa się frazami z długiego ogona. Pozycjonowanie z ich wykorzystaniem pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta przy niskim koszcie i wysokiej objętości wyszukiwania. W pozycjonowaniu long tail pomaga np. prowadzenie bloga firmowego.

Wyszukiwarka Google w dopasowywaniu użytkownikom najwłaściwszych wyników posługuje się geolokalizacją. To właśnie między innymi dlatego, aby klienci mogli szybko zlokalizować firmę. Warto więc korzystać z bezpłatnej usługi Google Moja Firma, ale to nie jedyna zaleta zarządzania wizytówki. Pojawianie się firmy w wynikach wyszukiwania i mapach Google m. in.: buduje zaufanie, pozwala poznać przyszłym klientom opinie, zwiększa widoczność w wynikach regionalnych, a firma dostaje możliwość śledzenia statystyk związanych z wizytówką.

Jaką stronę można pozycjonować lokalnie? W zależności od skali usług lub asortymentu, inny będzie rozmiar strony firmowej. Niekiedy, w przypadku mniejszych przedsiębiorstw sprawdzi się mikrostrona, czyli landing pages. Określa się tak również stronę docelową, która może być częścią witryny.

Dlaczego warto współpracować z agencją?

Warto łączyć pozycjonowanie w Krakowie z reklamą w wyszukiwarce. Widoczność w Google możemy podzielić na wyniki płatne i organiczne (bezpłatne). Pierwsze generujemy przy pomocy narzędzi reklamowych, takich jak Google Ads, drugie są udziałem pozycjonowania.  Łączenie tego typu działań określa się mianem marketingu w wyszukiwarkach internetowych, czyli Search Engine Marketing. SEM łączy pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization) i płatne kliknięcia, określane jako PPC (Pay Per Click). Na ogół agencje oferujące pozycjonowanie kompleksowo zajmują się promowaniem w Internecie, sprawnie wykorzystując możliwości, jakie daje SEM.

Korzyści pozycjonowania lokalnego strony internetowej to przede wszystkim:

  • większy wskaźnik konwersji strony,
  • poniesienie sprzedaży,
  • przewaga nad konkurencją,
  • rozpoznawalność w regionie,
  • pozyskanie nowych klientów i kontrahentów,
  • wiarygodność firmy w oczach klientów.