Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Pozycjonowanie biznesu lokalnego – dla kogo?

Pozycjonowanie biznesu
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Pozycjonowanie biznesu lokalnego ma na celu zapewnienie korzyści osobom prowadzącym działalność gospodarczą w danym regionie. Wiąże się ono przede wszystkim z optymalizacją wyszukiwarki, czego skutkiem jest wyświetlanie strony w najwyższych wyświetlanych pozycjach w odniesieniu do zapytań związanych z danym miastem. Dzięki temu zabiegowi istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na usługi, bądź produkt firmy, która wyświetla się jako pierwsza na liście. Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie? Która branża może zyskać najwięcej klientów?

Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto?

Największą zaletą pozycjonowania stron internetowych jest wyświetlanie strony jako pierwszej po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła związanego z regionem lub miastem. Geolokalizacja istotnie wpływa na sukces w odniesieniu potencjalnych klientów. Algorytm rozpoznaje nazwę miasta i w pierwszej kolejności proponuje strony, które są zorientowane głównie na dany obszar geograficzny. 

Lokalne SEO wyświetla również na mapach Google przedsiębiorstwa w danym okręgu, co pozwala na łatwiejsze dotarcie do miejsca świadczonych usług lub sklepów. Za pomocą mapy użytkownik Internetu wybiera miejsce położone najbliżej jego lokalizacji i włącza nawigację, która ułatwi dotarcie do danego miejsca. Pozycjonowanie warto zastosować w przypadku lokalnego biznesu przede wszystkim ze względu na:

  • dopasowanie fraz kluczowych dla danego miejsca, co w znacznym stopniu zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania nowego klienta,
  • istotne zwiększenie sprzedaży,
  • rozwój prowadzonej działalności gospodarczej, 
  • rozpoznawalność na rynku. 

Rozwiązania optymalizacyjne - dla kogo?

Pozycjonowanie biznesu lokalnego sprawdzi się w każdej branży. Największe korzyści zauważą przedsiębiorstwa, których zasięg działalności gospodarczej oscyluje wokół danego miasta lub województwa. W szczególności są to firmy usługowe posiadające siedzibę w danym regionie lub przedsiębiorstwa handlowe, które oferują produkty lokalne. Najczęściej z usług pozycjonowania korzystają: mechanicy samochodowi, firmy remontowe, restauracje oraz branża beauty. 

Pozycjonowanie przeznaczone jest dla firm, które chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność w danym regionie. W szczególności staje się pomocne w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów. Pozwala młodym przedsiębiorstwom na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów, a dzięki wizytówce Google ułatwia ugruntowanie swojej pozycji na lokalnym rynku. 

Pozycjonowanie biznesu lokalnego - podsumowanie

Coraz więcej osób decyduje się na wybór firmy z danej branży na podstawie opinii internetowych. Również pozycjonowanie pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców, co w dużym stopniu wpływa na rosnącą sprzedaż. Niebagatelne znaczenie ma również rozwój, który nastąpi dzięki dopasowaniu fraz kluczowych dla danego miejsca. Najważniejsza jest jednak pozycja, która wyświetla się dzięki rozpoznaniu frazy przez algorytm i w konsekwencji wyświetlenie strony docelowej jako pierwszej na liście.

  Agencja SXO - semcore.pl
Nasze strategie marketingowe to unikalne połączenie SEO i UX. Dowiedz się więcej odwiedzając naszą stronę Semcore