Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Chemia techniczna – marka własna sposobem na skuteczną sprzedaż

Private label
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt z dziedziny chemii technicznej lub motoryzacyjnej, ale koszty uruchomienia produkcji okazują się zbyt wysokie? Rozwiązaniem jest sprzedaż produktów private label. Dowiedz się, jakie korzyści niesie ze sobą ten model handlowy.

Private label – co to jest?

Handel produktami private label, czyli marki własnej, polega na zleceniu produkcji przedsiębiorstwu specjalizującemu się w danej branży, a następnie sprzedaży ich pod marką własnego przedsiębiorstwa lub nowym, od początku wykreowanym brandem. Model ten przyjął się chętnie m.in. w branży spożywczej czy papierniczej, coraz większą popularnością cieszy się również chemia techniczna i motoryzacyjna pod marką własną. Obecnie w Polsce produkty private label stanowią ponad 30% rynku. Do sprzedaży wprowadzają je już nie tylko duże sieci handlowe, ale również mniejsze przedsiębiorstwa.

Marka własna chemii technicznej – jakie niesie korzyści do sprzedawcy?

Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty marek własnych ze względu na niską cenę oraz dobrą jakość tych produktów. Private label niesie jednak wiele korzyści również dla przedsiębiorstw, które je sprzedają. Dlaczego warto sprzedawać produkty chemii technicznej pod marką własną?

  • Optymalizacja kosztów produkcji – własna linia produkcyjna to ogromne koszty, które mogłoby zwracać się przez wiele lat. Zlecenie produkcji daje gwarancję wysokiej jakości produktów oraz profesjonalnego przebiegu tego procesu po zdecydowanie niższych kosztach.
  • Brak konkurencji – wprowadzając na rynek produkt private label nie musisz liczyć się z tym, że konkurencja zaoferuje go po niższej cenie, bowiem wyłącznie od Ciebie zależy, kto będzie go dystrybuował.
  • Zdobądź nowy segment rynku – oprócz tego, że pod własną marką możesz wprowadzać na rynek zupełnie pionierskie produkty, możliwe jest także wejście na rynek z produktem, którego odpowiednik znajduje się wyłącznie w jakimś segmencie – np. na półce premium lub dostępny wyłącznie w wybranej lokalizacji.
  • Zbuduj szeroką ofertę – chemia motoryzacyjna i techniczna pozwala na zbudowanie bardzo szerokiej oferty komplementarnych produktów, dzięki którym Twoi klienci nie będą musieli sięgać po asortyment innych marek. Możesz stworzyć rodzinę olejów, środków konserwujących różne materiały czy zestaw preparatów czyszczących do samochodu itp.
  • Sprzedawaj tam, gdzie chcesz – swoje produkty możesz sprzedawać najkorzystniejszą dla Ciebie drogą, np. w punktach stacjonarnych, sklepie internetowym lub na platformach takich jak Allegro czy E-Bay.

Oprócz korzyści czysto wymiernych private label pozwala Ci również na wykreowania brandu, który będzie wizytówką Twojego przedsiębiorstwa. Ceniona marka jest dzisiaj dowodem zaufania i lojalności klientów, a także może stanowić istotną część kapitału firmy. Korzyści wizerunkowe są dzisiaj równie ważne, jak finansowe, bowiem biznes weryfikuje, że w obecnych czasach idą one w parze.