5 powodów, dla których strona internetowa Twojego biznesu potrzebuje pozycjonowania
SEO i pozycjonowanie to pojęcia odmieniane w marketingu internetowym przez wszystkie przypadki. Dyskusja na ich temat wydaje się nie mieć końca. Dlaczego te terminy są tak istotne dla rozwoju biznesu? Jakie są główne zalety pozycjonowania dla Twojej firmy?
Pozycjonowanie stron internetowych - jedna z najskuteczniejszych metod promocji w sieci
Wyobraź sobie, że Twoja strona znajduje się na 3. lub kolejnych stronach wyników wyszukiwania. Nie ma powodu do zmartwień, prawda? Otóż są i to poważne. Według badań HubSpot, 75% użytkowników nigdy nie przechodzi dalej, niż pierwsza strona wyników Google. Jaki z tego wniosek? ¾ potencjalnych klientów Twojej firmy w internecie nigdy nie dowie się o Twoim istnieniu!
Social media, Google Ads, e-mail marketing - wszystkie te kanały promocji mogą przynieść Twojej firmie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży produktów lub usług, ale ich zasięg jest dalece mniejszy, niż obecność Twojej firmy w eksponowanych wynikach wyszukiwania. Jakie konkretnie zalety niesie ze sobą SEO i pozycjonowanie?
-
Ruch wynikający z SEO wykazuje się wysoką konwersją
Brzmi skomplikowanie? Spróbujmy innymi słowy. Osoby trafiające na Twoją stronę internetową z organicznych (darmowych) wyników wyszukiwania są bardziej skłonne do zakupu Twoich produktów lub usług, niż te, które odwiedzają Twoją stronę z reklam lub odnośników w social media. W porównaniu do mediów społecznościowych konwersja jest aż 10-krotnie wyższa!
Co jest powodem takiego stanu rzeczy? Użytkownicy przechodzący na Twoją stronę z organicznych wyników wyszukiwania posiadają już daną potrzebę, której nie musisz kreować. Wystarczy, że Twoja oferta jest w stanie ją zaspokoić! Taki stan rzeczy znacznie skraca ścieżkę zakupową i zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.
-
SEO zwiększa świadomość Twojej marki
Czy słyszałeś o tym, że SEO nie tylko zwiększa ilość wejść na Twoją stronę, ale również pozytywnie wpływa na wizerunek firmy oraz jej rozpoznawalność? Na im więcej pytań użytkowników z danej dziedziny odpowie treść Twojej witryny, tym lepiej dla firmy.
Na tej podstawie Twoja marka będzie kojarzona z danym tematem i uzyska miano specjalisty z branży. Oprócz tego, za pośrednictwem SEO zwiększysz przestrzeń dla swojego brandu w sieci, a dzięki odpowiednim zabiegom content marketingowym uwiarygodnisz swój produkt lub usługę, co może skłonić potencjalnych klientów do zakupu.
-
Dzięki pozycjonowaniu strony internetowej zdobędziesz przewagę nad konkurencją
Im więcej miejsca w Internecie dla Twojej firmy, tym mniej dla konkurencyjnych biznesów. To obowiązująca zasada dla każdej przestrzeni emisji materiału promocyjnego, o którego bije się kilku reklamodawców. Co prawda SEO to nie reklama (nie płacisz za wyświetlenie lub kliknięcie), ale miejsca w TOP10 nie wystarczy dla wszystkich. Musisz zadbać, aby się tam znaleźć!
Im wyższe wyniki w wyszukiwarce osiąga Twoja strona dzięki pozycjonowaniu i SEO, tym mniej eksponowane miejsca zajmują strony konkurencyjne. Efekt? Więcej użytkowników w Twojej witrynie i więcej odbiorców Twoich produktów lub usług!
-
SEO obniża koszty pozyskania klienta
Pozycjonowanie nie jest darmowe - wymaga czasu, wiedzy, umiejętności i pracy. Nie zmienia to jednak faktu, że efekty SEO są pozytywne dla firmy w długiej perspektywie czasu, przez co koszt pozyskania klienta jest najczęściej dużo niższy niż w przypadku internetowych reklam PPC.
Jeżeli nie wiesz w jaki sposób zabrać się za pozycjonowanie lub zwyczajnie nie masz na to czasu, zawsze możesz zgłosić się do jednej z wykwalifikowanych, specjalistycznych agencji SEO, która pomoże Ci w osiągnięciu satysfakcjonujących wyników. Uwaga! Wzrost odwiedzin w witrynie i zapytań ofertowych może Cię zaskoczyć!
-
Mierzalne wyniki działań SEO
Niekwestionowalną zaletą SEO jest możliwość mierzenia efektów pozycjonowania. W przypadku tradycyjnej reklamy w prasie, radio lub reklam outdoorowych, konkretne efekty mogą być jedynie szacowane, przez co nie wiesz, jaki faktycznie zwrot z inwestycji w promocję uzyskałeś.
Dzięki specjalnym narzędziom możesz śledzić poprawę wyników wyszukiwania swojej strony na poszczególne frazy, jak również sprawdzić, o ile zwiększył się organiczny ruch w witrynie Twojego biznesu. To niezbite fakty, dzięki którym zobaczysz, jak skuteczne są działania SEO dla Twojej firmy!
Powyżej przedstawione zostały mocne argumenty, które świadczą o pozytywnym wpływie SEO na rozwój biznesu w Internecie. Nie sposób z nimi dyskutować, ponieważ marketerzy na całym świecie, niezależnie od wielkości firmy, dla której pracują, uważają pozycjonowanie za jedną z najefektywniejszych metod promocji marki w sieci. Zastosuj działania SEO w swojej firmie już dziś i po kilku miesiącach ciesz się większą ilością klientów Twojego biznesu!
Źródła
https://blog.hubspot.com/insiders/inbound-marketing-stats
https://searchengineland.com/report-search-drives-10x-traffic-shopping-sites-social-media-246448