Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

pozycjonowanie sklepu
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Coraz więcej sfer życia osobistego przenosi się do Internetu. Nie tylko zawieramy znajomości, ale również robimy zakupy. To dobre wieści dla właścicieli sklepów internetowych. Więcej możliwości oznacza większe szanse na zysk. To jednak nie wszystko. Aby sklep mógł odnieść sukces, należy go odpowiednio wypozycjonować. Jak to zrobić?

Pozycjonowanie strony a pozycjonowanie sklepu

Dobra strona to taka, która ma wysoką pozycję w SERP. Aby to osiągnąć, należy przede wszystkim dobrać odpowiednie słowa kluczowe, najlepiej oddające charakterystykę pozycjonowanego serwisu. Należy umieścić je nie tylko w meta opisie, ale również w nagłówkach h1, h2 oraz h3. Warto również stworzyć przyjazny robotom Google adres, np. strona.pl/jak-pozycjonowac-strone.

Innym istotnym elementem pozycjonowania jest treść o wysokiej jakości. Nie tylko zwiększamy w ten sposób autorytet danego serwisu (backlinki dofollow), ale również zapobiegamy duplikacji contentu. W konsekwencji, roboty Google znajdą wyszukiwaną frazę szybciej i zindeksują stronę jako najlepiej pasującą do słów kluczowych. Tworzona treść powinna brzmieć naturalnie i przystępnie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego wygląda bardzo podobnie. Unikatowy content znajdzie odzwierciedlenie w oryginalnych opisach produktów. Częstym błędem jest powielanie ich bezpośrednio od producentów, co przynosi skutek odwrotny do zamierzonego. Ponadto, atrakcyjność opisu zwiększa szanse sprzedaży.

Klienci często przeglądają Internet na swoich smartfonach i tabletach. Warto zatem stworzyć wersję mobilną sklepu, aby mogli sprawniej zrobić zakupy. Konsekwencją jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Rodzi to pokusę tworzenia unikatowych adresów dla każdej podstrony, co z pewnością przyniesie sporo pożytku.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

Właściwa cena usługi będzie uzależniona od modelu rozliczania. Można wybrać między miesięcznym abonamentem a płatnością za konkretny efekt: konkretna pozycja w SERP, ruch na stronie lub prowizja od sprzedaży.

Abonament usług pozycjonowania działa podobnie do tego telefonii komórkowej. Za określone czynności ponosimy stały, miesięczny koszt, uzależniony od planu abonamentowego. Co prawda każdy usługodawca podejmuje się pozycjonowania na swój sposób, jednak istnieją elementy, które łączą większość z nich:

  • link building,
  • redakcja tekstu,
  • prezentacja wyników pracy w postaci raportów.

Każda z wymienionych czynności jest ważna. Aby przyniosła jak najlepszy efekt, należy mieć na uwadze czas, jakiego specjaliści będą potrzebować na wdrożenie swoich działań. Choć to długotrwały proces, mamy gwarancję, że działania pozycjonerskie podejmuje się od pierwszego dnia współpracy. Widełki cenowe mogą wynosić od 400 zł do 2000 zł miesięcznie.

Drugim modelem rozliczenia jest skupienie się na konkretnej pozycji w SERP. Cenę usługi kalkuluje się na podstawie szczegółowych kryteriów, jak na przykład średnia wyszukiwalność frazy kluczowej czy zakres miejsc w SERP (top 10 lub dalsze). Za taką usługę zapłacimy od 50 zł do 200 zł.

Kolejny model rozliczeń zakłada osiągnięcie ruchu konkretnej liczby użytkowników na stronie. Należy jednak pamiętać, że częste odwiedziny nie zawsze idą w parze z konwersją czy możliwościami sprzedażowymi. Ponadto, powstaje ryzyko, że technika wygenerowania ruchu może skutkować karą, na przykład nałożeniem filtra czy spadkiem sklepu na dalsze pozycje w SERP.

Ostatnim modelem rozliczenia jest prowizja od uzyskanej sprzedaży. Jest on najrzadziej wybierany, ponieważ agencje wiedzą, że pozycjonowanie samo w sobie nie będzie miało natychmiastowego przełożenia na sprzedaż. Sam model natomiast daje najlepsze możliwości oszacowania ceny.

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu?

Proces ten zaczyna się od audytu SEO, czyli analizy parametrów bezpośrednio wpływających na pozycjonowanie sklepu. Są to między innymi meta tagi, jakość opisów produktów, szybkość ładowania strony czy weryfikacja linków. Audyt pokazuje jasno, na jakich obszarach należy się skupić.

Następnym krokiem może być analiza słów kluczowych. Specjalista oceni ich konkurencyjność, rozmieszczenie w kodzie HTML czy relację do charakterystyki sklepu. Niewykluczone, że zasugeruje również dobór innych fraz, które spełnią swoją rolę lepiej niż dotychczasowe.

Po przeanalizowaniu słów kluczowych nadchodzi równie ważna część, jaką jest tworzenie treści. Bardzo często będą to atrakcyjne opisy produktów, które nie tylko zatrzymają internautę w sklepie na dłużej, ale również zachęcą do zakupu konkretnych produktów.

Kolejnym ważnym etapem pozycjonowania jest link building. Choć backlinki z atrybutem dofollow z pewnością pomogą w osiąganiu wyższych pozycjach w SERP, to równie ważne jest umiejętne tworzenie linków do podstron sklepu. Nie chcemy dopuścić do sytuacji, w której klient zaczyna błądzić między produktami, które prawie niczym się od siebie nie różnią.

Ostatnim etapem jest dbanie o współczynnik konwersji. Określa on, jak często klienci decydują się na skorzystanie z naszych usług. Po zamknięciu sprzedaży warto podjąć działania mające na celu utrzymanie tego wskaźnika na zadowalającym poziomie. Jednym z wielu dobrych sposobów jest publikacja opinii zadowolonych klientów.

Wnioski

Pozycjonowanie z pewnością pomoże odnieść sklepowi internetowemu sukces. W jaki sposób ten proces zostanie zorganizowany, pozostaje w kwestii właściciela serwisu. Każdy model rozliczeń ma swoje plusy i minusy, dlatego należy skrupulatnie przeanalizować zarówno dostępne opcje, jak i budżet, który na to przeznaczymy. Potem pozostaje działanie.