W jaki sposób system CRM pomoże Ci w lepszej obsłudze klientów?
Szacuje się, że utrzymanie klienta jest średnio 5 razy tańsze niż pozyskanie nowego. Dlatego lojalni konsumenci stanowią niezwykle ważny kapitał przedsiębiorstwa sprzedającego produkty i usługi. Dlaczego filmy powinny korzystać z nowoczesnych systemów CRM? Jak tego rodzaju platforma pomoże w rozwoju Twojego biznesu?
Analiza efektywności obsługi klienta i sprzedaży
Współczesne systemy CRM są niezwykle rozbudowane. Daje to szerokie możliwości analityczne, między innymi w zakresie efektywności działań pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta. Dzięki systemowi CRM możesz dokładnie prześledzić ścieżkę postępowania z klientem od chwili pozyskania, poprzez zakup, aż po obsługę posprzedażową. Na każdym z tych etapów znajdą się obszary, które możemy optymalizować.
Baza wiedzy o klientach
Za sprawą platformy CRM, pracownicy działu serwisowego zyskują szybki dostęp do historii każdego klienta. Umożliwia to bardziej precyzyjne i zindywidualizowane postępowanie wobec niego, które spełni jego oczekiwania. Warto pamiętać, że zadowolony klient kupuje kolejne usługi i poleca ofertę swoim znajomym i rodzinie.
Skuteczna komunikacja i szybsze rozwiązywanie problemów
W obsłudze klienta liczy się każda minuta. Nie wolno zapominać, że platforma CRM to także sprawny system obsługi klienta. Konsumenci mogą się komunikować z Twoją firmą na wielu kanałach, poprzez chat, mail, telefon, a nawet media społecznościowe. Pracownicy mogą sprawnie rozwiązywać problemy, niezależnie od formy komunikacji. Pozwala na to również ujednolicona ścieżka postępowania w postaci skryptu rozmów i szablonów odpowiedzi.
Obecnie na świecie największą popularnością cieszy się platforma Salesforce CRM, która posiada wymienione funkcje, a jednocześnie jest skutecznym narzędziem sprzedażowym i marketingowym. Na polskim rynku wdrażaniem tej platformy zajmuje się firma Craftware – doświadczony Salesforce partner. Wybierając dostawcę systemu CRM warto zwrócić uwagę również na ofertę w zakresie utrzymania i rozwoju platformy, aby rosła ona wraz z organizacją i można ją było łatwo dostosowywać do nowych celów biznesowych.