Trudno wyobrazić sobie największe marki takie, jak Apple czy Microsoft bez ich logo firmowego. Warto zastanowić się, jak dużą rolę odgrywa logo w ich sukcesie – to one stanowią istotną wartość firmy. Gdyby nie znane i skuteczne logo firmowe, byłby podobne do milionów podobnych firm. Logo to fundament firmy – to „przedstawiciel” w kontaktach z klientami, który ma zyskać ich zaufanie, skutecznie przekazać wartości firmy i wzbudzać wiarygodność.

Historia znaków graficznych

Znak graficzny pochodzi od greckiego słowa „gràphein” oznaczającego pisać, rysować lub angielskiego „graphic” czyli symbol. Znakami graficznymi określa się różne typy znaków związanych z rozwojem pisma, istniejących w systemach ideograficznych, piktograficznych czy alfabetycznych.

Aleksander Gieysztor wprowadził podział pisma od strony ewolucyjnej. Pierwszą jego część stanowi piktografia lub pismo ideograficzne, a drugą fonetyzacja wyrazów. Piktogramy, czyli rysunki przedmiotów, są postrzegane jako znaki graficzne będące poprzednikiem pisma. Ich stworzenie miało źródło w potrzebach estetycznych i magicznych. Mogą być nośnikiem bezpośrednich lub wieloznacznych przekazów. Ideogramy są natomiast znakami oznaczającymi pojęcia, pochodzącymi od piktogramów. Do ideogramów należą cyfry czy symbole matematyczne. Istnieją również fonogramy, czyli znaki graficzne reprezentujące dźwięki. 

Projekt logo – jakie cechy musi spełniać dobre logo firmowe?

  1. Prostota – siła tkwi w prostocie, przesadne kombinacje czy krzykliwe kolory wbrew pozorom się nie sprawdzają. Rozpoznawalność logo firmowego wielkich marek zapewnia ich treściwość w nieskomplikowanej formie.
  2. Zostaje w pamięci – na co dzień mamy docierają do nas miliony bodźców z różnych źródeł, wobec czego większość z nich musimy marginalizować. Projekt logo firmowego musi być stworzony w ten sposób, aby został łatwo zapamiętany i zapadł w naszej świadomości, dzięki czemu odbiorca zainteresuje się daną firmą i jej usługami.
  3. Oryginalność – logo firmowe powinno być jedyne w swoim rodzaju i dopasowane do charakterystyki firmy. Jego zadaniem jest bycie wizytówką i oddanie unikalności danej marki.
  4. Estetyka i czytelność – to główne zadanie grafika, który powinien zadbać o estetyczny, spójny i przejrzysty projekt logo, aby każdy odbiorca bez problemu je odczytał.
  5. Niska cena i indywidualny projekt – atrakcyjna oferta jest zawsze mile widziana przez klientów, dlatego robimylogo.pl przygotowało kilka pakietów cenowych do wyboru.
  6. Elastyczność – logo firmowe będzie umieszczane w różnych miejscach, jak billboardy, projekt ulotki czy strona internetowa. Powinno być zatem elastyczne, aby w każdym punkcie wyglądało jednakowo doskonale.

Zalety wyboru profesjonalnej firmy graficznej

Nie każdy ma zdolności, a prowadząc swój biznes czas, na tworzenie logo firmowego. Co więcej, ma ono być wizytówką firmy, więc powinno być profesjonalne. Firma graficzna Robimy Logo oferuje stworzenie projektu logo firmowego i projektu ulotki, które spełnią oczekiwania każdego klienta. Pracownicy biorą pod uwagę miejsce wykorzystania logo, gdyż inaczej wygląda specyfika logo w Internecie, a inaczej na małym produkcie. Jakie są korzyści z wyboru takiej agencji?

  • Doświadczona kadra – możesz mieć pewność, że Twój projekt ulotki i projekt logo firmowego będzie wykonany na najwyższym poziomie – zajmą się tym fachowi graficy z latami doświadczenia i tysiącami wykonanych prac.
  • Szybka realizacja – propozycję projektu możesz otrzymać już następnego dnia – krótkie terminy to zadowoleni klienci!
  • Szczegółowy wywiad – staramy się spełnić wszelkie oczekiwania klienta, dlatego na początku szczegółowo dowiadujemy się na temat wizji i pomysłów właściciela marki. W wywiadzie chcemy zrozumieć jego koncept i przenieść go na projekt logo firmowego, dodając później nasze pomysły i tworząc fantastyczne logo.
  • Poprawki w cenie – masz uwagi i sugestie do naszego projektu? Przekaż je nam, a my naniesiemy je na projekt logo czy projekt ulotki.
  • Proces online – nie musisz wychodzić z domu, aby uzyskać idealne logo dla firmy. Cały proces przebiega online, a gotowe pliki otrzymasz mailowo.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą robimylogo.pl, m.in. tworzenie projektu logo firmowego, projektu ulotki czy projektu wizytówki.