Co to są i gdzie odbywają się Targi Kantońskie

stoiska targowe

Wielobranżowe targi handlowe o światowym promieniowaniu należą już do rzadkości. Jak w wielu dziedzinach życia i w tej nastąpiła specjalizacja. Gdy spojrzy się na kalendarz targów na świecie, przeważają imprezy branżowe.

Specjalizacja pojawiła się wyraźnie na życzenie wystawców targowych, dla których głównym motywem uczestnictwa w targach i często ponoszenia ogromnych kosztów związanych z przygotowaniem swojego stoiska handlowego jest pozyskanie klientów zbiorowych, branżowych. Gdy dana branża jest szczególnie popularna również wśród widowni detalicznej, organizatorzy często kilka dni targowych zamykają dla oglądających i kupujących detalicznie, na korzyść odbiorców branżowych.

Z powyższych względów Targi Kantońskie, Chińskie Targi Importu i Eksportu budzą podziw i respekt jednocześnie. "China Import and Export Fair" to największe na świecie wielobranżowe targi handlowe. Odbywają się dwa razy w roku wiosną i jesienią, a pierwszą edycję datuje się na rok 1957.

Chiński rynek to trudny i często niezrozumiały dla europejczyka "partner", ale od zawsze niezwykle pożądany. Trudna sytuacja polityczna tego kraju w przeszłości i niemniej skomplikowana dzisiaj, trudności komunikacyjne, ogromne obszary kraju zamknięte dla biznesu nie ułatwiają współpracy. I mimo gospodarczego otwarcia Chin na współpracę międzynarodową, cały czas ruch towarów przeważnie płynie w jedną stronę. Ale też dlatego firm oczekujących na możliwość wejścia swoimi produktami na chiński rynek jest bez liku i każda z nich, mając nadzieję na łut szczęścia, ustawia swoje stoisko handlowe na Targach Kantońskich.

Z uwagi na ogromne zainteresowanie targami, każda ich edycja jest dodatkowo dzielona na trzy części, a w każdej wystawiane są innego rodzaju towary.

Targi Kantońskie to największe w Chinach spotkanie chińskiego biznesu z biznesem światowym. To spotkanie producentów i handlowców ogromnej liczby branż z całego świata. Co roku na targach wystawia swoją ofertę około 20.000 wystawców. Na powierzchni 580.000 metrów kwadratowych tego gigantycznego kompleksu wystawienniczego w Kantonie prezentowanych jest ponad 150.000 różnego rodzaju produktów. Co roku Targi Kantońskie odwiedza 200.000 osób z 200 krajów i regionów świata.

Mimo wielobranżowego charakteru targów ich organizatorzy dokładają starań, aby pomóc w komunikacji i łączyć przedstawicieli określonych branż. W przeciwnym razie, mieliby oni trudności z odnalezieniem się na tej ogromnej powierzchni kompleksu Pazhou. Dlatego wszyscy wystawcy podzieleni są na kilka kategorii grupujących określone, szeroko rozumiane branże.

  • Kategoria pierwsza grupuje produkty przemysłowe: sprzęt AGD, elektronikę, komputery, oświetlenie, narzędzia, maszyny, pojazdy, elementy konstrukcyjne, materiały budowlane, chemię, minerały, mechanikę precyzyjną.
  • Kategoria druga zbiera dobra konsumpcyjne: artykuły codziennego użytku, środki czystości, środki do pielęgnacji ciała, wyposażenie domu i wnętrz, produkty z kamienia i stali, upominki, zabawki, gadżety promocyjne, rękodzieło, biżuterię, wyroby wiklinowe i bambusowe, zegary, optykę.
  • Kategoria trzecia obejmuje produkty tekstylne, odzież, tkaniny, dywany, skóry, obuwie, produkty medyczne, wyposażenie dla szpitali, akcesoria podróżnicze, herbatę, napoje, artykuły sportowe, produkty papiernicze, wyposażenie biur.

Targi Kantońskie to przegląd największej oferty handlowej chińskich producentów. Każdy przedsiębiorca, który planuje podjęcie współpracy z Państwem Środka prędzej czy później musi znaleźć się z Pazhou.

Każda impreza targowa to nie tylko przegląd zawartości stoisk handlowych. Wizyta na targach to przede wszystkim rozmowy handlowe i poszukiwanie producentów, odbiorców, dystrybutorów, ale i mniejszych firm zajmujących się li tylko drobnym handlem. Każdy pozyskany kanał produkcji czy sprzedaży to kolejne zwycięstwo dla firmy. To gwarancja jej rozwoju, zwiększenie dynamiki funkcjonowania, poszerzenie wpływów. I tak działają również te największe na świecie wielobranżowe targi handlowe.

Artykuł powstał we współpracy z brandcreation.pl.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Positive SSL